Avatar billede elvin Nybegynder
19. maj 2003 - 20:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

overføre navne fra et skema til flere forskellige skemaer

Kære Eksperter.
Mit problem består i, at jeg skal dagligt oprette flere skemaer hvori de samme navne indgår. Derfor ville det være meget tidsbesparende hvis det kan lade sig gøre? et hovedskema f.eks på ark 1 - når jeg så har indtastet disse navne fordeler navnene sig automatisk på de bagvedliggende skemaer. Hvis du kender formlen til dette og sender mig en udførlig beskrivelse evt. et eksempel hvor navne fordeler sig på tre forskellige skemaer - ja så sender jeg dig straks 100 point.
Jeg har ofte fået virkelig kvalificert hjælp her på EKSPERTEN , så det tror jeg også vil lykkes denne gang - på forhånd tak for hjælpen.

venlig hilsen

Teddy Schnefeldt
NB. du/i er velkommen til og sende mig vedhæftede filer til min mail adresse: teddy-schnefeldt@mail.dk
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2003 - 20:16 #1
Efter hvilket system skal navnene fordeles på de tre skemaer?
Avatar billede elvin Nybegynder
19. maj 2003 - 20:20 #2
I samme rækkefølge, som på det første skema. F.eks.
Ole
Hans
Per
Anders
Den rækkefølge på de "bagvedliggende" skemaer.
Har jeg ellers beskrevet mit problem tydeliogt nok?

med venlig hilsen
Teddy
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2003 - 20:29 #3
Mener du, at hvis du har fx Ole, Hans, Per, Anders i A1, A2, A3 og A4 på det første ark, så skal de stå i de samme celler på de bagved liggende Ark?

I givet fald kan du bare oprette formler i de bvgvedliggende Ark, der referer til cellerne i Ark1.

Fx Ark1!A1 stående i en celle i Ark2 vil give værdien fra celle A1 i det første ark og så fremdeles.

Hvis navnene aldrig ændres, når de først er tastet kan du i stedet for formler taste dem direkte i alle ark på en gang ved at gruppere arkene før du taster. Hold CTRL nede og klik på de relevante arkfaner.

Er det noget andet du ønsker, må du lige lade høre fra dig igen.
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2003 - 20:47 #4
Eksempel sendt på jkrons forslag samt et eksempel på LOPSLAG.
Avatar billede elvin Nybegynder
19. maj 2003 - 21:54 #5
Hej jkrons
dit første spm. ikke nødvendigvis det kan godt være de skal stå i cellerne f7,f,8,f,9,f10 o.s.v

Navnene vil blive ændret med jævne mellemrum (hver 14 dag)

Det drejer sig helt specifikt om, at jeg har en elevliste med 12 navne på disse 12 navne skal figurerer på 6 forskellige andre lister til brug for evaluering, tilmelding til teori- og køreprøve liste til køretknisk anlæg, køreundervisning o.l. så du kan godt se at hvis jeg kun skal inskrive disse 12 navne en gang på min "masterlister og programet så kan fordele navne automatisk på de øvrige lister vil det være mig til stor hjælp.
mvh
Teddy
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2003 - 22:33 #6
Elsempler er sendt.