Avatar billede qilanto Nybegynder
19. maj 2003 - 18:37 Der er 9 kommentarer

Computeren dør

Jeg har et problem med en computer som lukker/fryser af sig selv. Det sker som regel når computeren bliver belastet af fx. spil.

Jeg har prøvet at skifte alle dele på nær Motherboard og ram ud - så det bør være en fejl på bundkortet.

Jeg har sat ekstra køling på MB-northbridge chip og på grafikkortet. Hverken cpu, mb, northbridge eller grafik bliver for varm.

Computeren er ikke overclocket.

Bundkortet er af typen: MSI-K7T pro 2-A og jeg har en AMD thunderbird 1200mhz.

En ting der også kunne tyde på MB fejl er - at genstart knappen ikke virker når computeren fryser.

Er der nogen der har forslag til løsninger på problemet? Og den løsning der hedder nyt motherboard kender jeg godt i forvejen :) Men jeg håber på jeg kan løse det på en anden måde.

Anyone?

mvh

Qilanto
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. maj 2003 - 18:49 #1
hvor mange ram har du???
Avatar billede golden-dream Nybegynder
19. maj 2003 - 18:53 #2
Hvilken OS har du?
Sker det aldrig den den lige bliver startet op?
Avatar billede qilanto Nybegynder
20. maj 2003 - 00:26 #3
Det er 512SD ram @ 133mhz

og det er i WinXP - det sker nogle gange når den lige bliver startet op.. men så er det kun hvis den lige er gået ned. Sker som sagt mest når jeg gamer.

(jeg har ikke forsøgt at skifte ramene ud - men det burde vel ikke være et problem med sd ram og varme?)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
20. maj 2003 - 00:28 #4
Jeg kender en der havde samme problem med samme kort, han sendte det til reperation og de skiftede vist nok motherboard, ram og lydkort det har hjulpet og nu gør den det ikke mere
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
20. maj 2003 - 00:28 #5
men det med genstart knappen var der ikke noget med
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. maj 2003 - 00:41 #6
Hmm, bange for du måske har ret. Men prøv at skifte ramblokken. Lån dig evt. til en. Defekt ramblok kan lave ravage.
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. maj 2003 - 05:39 #7
Du siger 'alle dele skiftet ud'... osse cpu?

Jeg har prøvet en enkelt CPU der ikke var ordentligt monteret... den 'gav sig' osse kun når systemet blev for varmt. Det gav nogle (host) mystiske resultater. Hvordan den klarede det uden bøjede ben er vist et af hverdagens små mirakler.
Avatar billede nephilim Nybegynder
23. maj 2003 - 05:59 #8
har du prøvet at køre med siderne taget af?
Avatar billede qilanto Nybegynder
23. maj 2003 - 16:33 #9
Jeg vil prøve at tjekke Ram og cpu :)

Og ja jeg har prøvet med siderne taget af. Og det skulle ikke være noget problem, da jeg har monteret ekstra køling over alt.. netop fordi jeg troede varme var problemet.