Avatar billede vels Nybegynder
23. august 1999 - 22:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sidehovede/fod

Når man laver en rapport i Word vil jeg have dato og navn + alt hvad der høre til. Men hvordan undgår man at side 1(forside) bliver talt med + der ikke kommer sidehovede/fod der på. Jeg ved det kan laves men jeg kan ikke huske hvordan?
Avatar billede thoeger Nybegynder
23. august 1999 - 22:30 #1
Kan du så ikke bare lave den for sig selv hvsi den ikke skal tælles med??
Avatar billede mit Nybegynder
23. august 1999 - 22:31 #2
kan ikke huske det helt, men det er noget med at indsætte et sektionsskift...
Håber det måske kan få en klokke til at ringe ;-)
Avatar billede kermit Nybegynder
23. august 1999 - 22:41 #3
Starte sidenummereringen med sidetallet 1 efter den første side

Hvis et dokument indeholder en titelside eller en introduktion, kan du evt. vente med at starte sidenummereringen til senere i dokumentet. Hvis du vil det, skal du inddele dokumentet i sektioner og derefter afbryde forbindelsen mellem sektionerne.

1    Indsæt et sektionsskift på det sted, hvor du vil have, at sidenummereringen skal starte, hvis ikke du allerede har gjort det.

2    Klik på den sektion, hvor sidenummereringen skal begynde.
3    Klik på Sidehoved og sidefod i menuen Vis.
4    Klik på Skift mellem sidehoved og sidefod    på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod, hvis du vil placere sidetallene nederst på siden.
5    Klik på Samme som forrige på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod  .
6    Klik på Sidetal i menuen Indsæt.
7    Klik på Format.
8    Skriv 1 i boksen Begynd med.
Avatar billede brian Nybegynder
23. august 1999 - 23:20 #4
Hvis du bruger version 97 så er der et ikon til højre for ikonet hvor du veksler mellem sidehoved og sidefod. Med den kan du bestemme hvorvidt det skal gå igen.
Avatar billede lolholm Nybegynder
24. august 1999 - 00:16 #5
For at undgå at det kommer med på første side, kan du efter at have lavet dit sidehoved/-fod på det du vil have til at være side 1, derefter går du via filer og sideopsætning ind under layout og vælger speciel første side.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
24. august 1999 - 11:09 #6
Jeg vil bare sige at det kan gøres som Kermit siger, men den nemmeste og rigtigste måde er som lolholm siger.
Avatar billede kermit Nybegynder
24. august 1999 - 11:17 #7
Vels vil have den til at tælle fra side 2 af !!! Hvis man gør det som lolholm skriver så tæller den fra side 1 ,,, men den viser bare ikke sidenummeret på første side !

Avatar billede benny.dk Nybegynder
24. august 1999 - 11:30 #8
Så kan han jo bare definere at side 2 er side 1.
Avatar billede kermit Nybegynder
24. august 1999 - 11:36 #9
Anyway ... det er Microsoft's eget svar på spørgsmålet !!! Sååå...
Avatar billede vels Nybegynder
24. august 1999 - 15:27 #10
Nu har jeg fået det til at virke. Men når jeg eks. vil have at der står side 2/4. Bliver forsiden stadig talt med. Kan man også ændre det?
Avatar billede sus Nybegynder
26. august 1999 - 10:58 #11
Prøv at gå ind i hjælp, indeks og skriv sidetal, vælg forfra, der får du 3 muligheder. Se dem igennem. Der er "sådan gør man" eksempler. Word kan næsten tvinges til hvad som helst. Det vanskelige er at finde den mest enkle metode.
Avatar billede brian Nybegynder
26. august 1999 - 20:12 #12
Lav din forside
Vælg indsæt-sideskift m.m.
vælg sektionsskift næste side
Begynd på side 2
gå tilbage til side 1
vælg vis-sidehoved og sidefod
opret dit sidehoved/sidefod hvis du skal have det på din forside
Tryk på vis næste
Bemærk at knappen til venstre for skift mellem hovedet og fod er "trykket ned"
Knappen hedder samme som forrige.
Hvis du ikke ønsker det samme, og det gør du jo åbenbart ikke, trykker du på den.
Hvis du ønsker at sidetallet først skal starte fra side  2, trykker du på formatering af sidetal og der kan du så vælger efter dit ønsker
Avatar billede vesth Nybegynder
11. oktober 1999 - 09:26 #13
Prøv lige at kigge i sideopsætning under layout, har du markeret "speciel førsteside"
Avatar billede kallerelli Nybegynder
03. november 1999 - 13:04 #14
Vælg Filer | Sideopstilling og layout og afkryds feltet speciel første side, så er der ingen sidefod/hoved på forside.
Avatar billede kallerelli Nybegynder
04. november 1999 - 14:00 #15
Vælg Filer | Sideopstilling og layout og afkryds feltet speciel første side, så er der ingen sidefod/hoved på forside.
Avatar billede kallerelli Nybegynder
04. november 1999 - 14:01 #16
Ups!