Avatar billede donwang Nybegynder
18. maj 2003 - 20:49 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Red data fra diskette?

Jeg er kommet til at slette nogle vigtige filer på en diskette, er der nogen der ved hvor de kommer hen når de er slettede, og om de kan redes? Det er Jpg billeder.
Avatar billede donwang Nybegynder
18. maj 2003 - 20:55 #1
Hvad hedder diskette på engelsk?
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2003 - 20:56 #2
floppy
det kan godt lade sig gøre, prøv med det her:
http://www.briggsoft.com/dsnoop.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 20:57 #3
floppy
Prøv:
http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/ - Lost & Found
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 20:57 #4
diskette :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 20:58 #5
hehe ja klart det hedder floppy :-) troede jeg da alle viste sorry.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
18. maj 2003 - 20:58 #6
hvis du har slettet dem fra en diskette, tror jeg ikke lige umiddelbart det kan redes, da der ikke er en papirkurv funktion til slettede ting fra disketter.
Men der er et program som hedder "Ontrack Easy Recovery" som kan bruges til at genskabe filer som ellers er permanent slettet fra en harddisk. Jeg ved ikke om det kan bruges til disketter også, men det er da et forsøg værd
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2003 - 20:59 #7
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2003 - 21:01 #8
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2003 - 21:02 #9
dramsgaard -> Selvom du sletter filer helt/tømmer papirkurven på harddisken forsvinder de ikke..
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2003 - 21:03 #10
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2003 - 21:03 #11
dramsgaard -> Sorry... disketten..
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
19. maj 2003 - 13:53 #12
nej det ved jeg... de ligger på harddisken/disketten indtil de bliver overskrevet af en anden fil der bliver gemt i samme sektor, men man kan ikke få fat i dem uden at benytte et specielt program til det
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. maj 2003 - 17:12 #13
Der findes et program de hedder "Drive Rescue"
Det klarer problemet i en håndevending, hvis det sted som filen/filerne lå på inden de forsvandt, ikke er blevet overskrevet med ny data.
(har selv brugt programmet et par gange)
Jeg finder lige stedet hvor du kan hente programmet.

Hilsen victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. maj 2003 - 17:33 #14
http://stud.upb.de/~n9180779/rescue/index.html

Her skulle være en mulighed !

Hilsen victor-1
Avatar billede holtums Nybegynder
19. maj 2003 - 22:49 #15
normalt når man sletter filer er det kun det 1 ste ogstav i filens navn der fjernes i index på disken/disketten. Derfor er det normalt let at genoprette filer i fat formaterede filsystemer. Dette kan f.ex. gøres fra msdos 6.2 med kommandoen undelete a: herefter får man en liste med filnavne hvor den ste karakter er et ?. Der findes givet vis også en masse freeware programmer der drager nytte af denne mulighed.
Er disketten blevet formateret kan den reddes med programmet getdataback kan f.ex hentes på <http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Disk_Maintenance_and_Repair_Utilities/GetDataBack.html.

Held og lykke
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2003 - 14:27 #16
Lukketid?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juni 2003 - 16:21 #17
Nemlig !
Avatar billede donwang Nybegynder
06. juni 2003 - 16:23 #18
Nemlig...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juni 2003 - 16:34 #19
Tak for point :o)

/ victor-1