Avatar billede undefine Nybegynder
18. maj 2003 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

Webhotel med tilhørende DNS-admin

Hej, jeg leder efter en specifik udbyder der tilbyder mig en dns-admin med webhotellet. Dvs at jeg kan selv kan styre dns på subdomæner på mit domæne. Jeg kan evt. hoste hele molivitten selv, men hvilken udbyder stiller denne form for "hosting" tilrådelighed? Jeg har jo hørt om gratisDNS.dk - er det noget der kan løse mit problem? Der er tale om et .biz-domæne.

Jeg har tænkt mig at bruge domæneet til min egen irc-server, BNC og andre ting. Derfor jeg regner med at jeg selv vil hoste alt. Er det muligt at oprette subdomæner på min server til min irc-server hvis jeg hoster domænet på en IIS6-server? Fx at irc.domæne.biz peger på 80.199.xxx.xxx

Jeg ved det er en del jeg forlanger, og hvis mit sprog ikke er forståeligt, må du/I hjertens gerne smide en kommentar :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. maj 2003 - 14:05 #1
Avatar billede whatever Nybegynder
18. maj 2003 - 14:05 #2
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 14:09 #3
www.gratisdns.dk kan du bruge hvis du ønsker at hoste det hele selv. Jeg bruger selv www.gratisdns.dk til alle domæner og har endnu ikke oplevet problemer af større karakter. www.gratisdns.dk er som sagt bare ikke en webhoster med webhotel men kun DNS.
Avatar billede impulze Nybegynder
18. maj 2003 - 14:10 #4
Avatar billede undefine Nybegynder
18. maj 2003 - 14:11 #5
leif: dvs jeg kan få gratisdns til at pege domæne.biz til min ip-adresse? og hvis jeg så skifter ip-adresse, eller til en anden udbyder senere hen kan jeg bare ændre dns på domænet til ns1.server.com eller lignende? lige så meget som jeg har lyst til?
Avatar billede undefine Nybegynder
18. maj 2003 - 15:06 #6
Lad mig lige få det med:
www.domæne.biz -> dk-hostmaster -> gratisdns.dk -> min ip-adresse
korrekt?

Er det sådan at jeg kan ændre ip-adressen til domæne.biz (dns), så tit jeg vil via det admin-system på gratisdns.dk?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 15:14 #7
undefine -> DK-hostmaster har intet med dit .biz domæne at gøre. Ja, du kan ændre IP selv hos GratisDNS.dk, dog skal du huske at ændringer kan tage op til 24 timer at slå igennem over verden.
Avatar billede undefine Nybegynder
18. maj 2003 - 15:16 #8
leif: okay, bare mig der misforstod det så - men altså dvs jeg kan ændre ip-adressen så meget jeg vil? dog skal jeg bare regne med 24 timer for dns-serverne at opdatere rundt omkring i hele verden?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 15:18 #9
undefine -> Ja
Avatar billede undefine Nybegynder
18. maj 2003 - 15:54 #10
leif: okay, men sidste spg inden jeg lukker og slukker - kan du nogle guides til opsætning af DNS?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 17:25 #11
Prøv at læse www.gratisdns.dk forum igennem !!!
Avatar billede pcc Nybegynder
19. maj 2003 - 12:28 #12
www.cubehosting.dk tilbyder online administration af DNS... her kan du vælge at bestille webhotel eller kun DNS.
Avatar billede undefine Nybegynder
19. maj 2003 - 16:24 #13
Mange tak for hjælpen allesammen - jeg vil prøve at forhøre mig de forskellige steder :)