Avatar billede zorce Nybegynder
18. maj 2003 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Efter re-install af OS bruge PC 100% Cpu ved cd/cdr

Hej alle

Efter jeg geninstallerede XP, installerede 4in1, satte IDE til DMA, tjekkede at BIOS var sat til CD-Rom osv. bruger maskinen alligevel 100% Cpu når jeg læser fra CD-romdrevet eller brænder. Alt går så i slowmotion.

Jeg har installeret DaemonTool(til at mount'e bin-filer osv i) men det havde jeg også på det gamle OS.

Den sekundære IDE-kanal->Enhed 0 står til "PIO-tilstand" i "Nuværende overførselstilstand." <-Dette kan ikke ændres.

Hvad har jeg glemt?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 16:48 #1
Prøv at installere dine Ide drivere først, og så 4in1.
Avatar billede zorce Nybegynder
18. maj 2003 - 16:56 #2
Ok nu spørger jeg dumt.. Hvilke IDE-drivere, jeg plejer da bare at installere OS og så IDE.. mener jeg da :)
Avatar billede ppr Nybegynder
18. maj 2003 - 17:32 #3
Hvor stor partion har du til dit OS?
Avatar billede zorce Nybegynder
18. maj 2003 - 17:34 #4
Partitionen er på 10GB og der er 1GB fri
Avatar billede ppr Nybegynder
18. maj 2003 - 19:02 #5
Kender ikke til XP, men har du ikke mulighed for at flytte din swapfil som i win98? Prøv at flytte den hvis du kan.
Avatar billede zorce Nybegynder
20. maj 2003 - 00:15 #6
ppr-> Jeg har sat CACHE i mit brænderprog. til et andet drev med masser af plads, men samme problem. Det må være en driver af en art som mangler, eftersom jeg ikke har oplevet dette problem før. Der er ik nogen som ved hvorffor jeg ik kan få Enhed 0 over at køre DMA istedet for PIO?
Avatar billede zorce Nybegynder
12. juni 2003 - 13:20 #7
Nåh ikke flere svar