Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 07:23 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelse ved installering af C5 light

Jeg C5 light på disketter. Efter en virus, har jeg formateret og vil installere C5 light, men når Setup.exe på første diskette køres, kommer en fejlmeddelse: Filen "C:\WINDOWS\TEMP\~INS0363~MP!" blev ikke fundet. Kontroller, at filen findes på computeren, og at stien og filnavnet er korrekt"

En kontrol har vist at filen findes og stien er korrekt.
Har forsøgt flg:
1. Disabled Norton, og afinstallering af Norton
2. Forsøgt installering på anden pc: ingen problemer
3. Kopiere fil fra anden computer ind i stedet for min, ingen ændring
4. Geninstallering af Win ME
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 09:42 #1
Jeg har oplevet at der er problemer med Norton og C5, hvad sker der hvis du disabler Norton ???

Hvad version snakker vi om ???
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 10:16 #2
Norton er  "Norton AntiVirus Pro 2003", men jeg har prøvet både at afinstallere og disable Norton´en, uden held
C5 er Ver 1.60

Det mystiske er at filen er der, men tom, og selv om at kopiere den fra en pc lykkedes det ikke.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 11:00 #3
Hvad laver du ???

Hvordan skal du forvente hjælp hvis du accepterer dit eget svar 3 timer efter du har oprettet spørgsmålet uden at fortælle at du har fundet en løsning selv.

Ja, det jeg kom med her med det samme er ikke lige hvad løsningen var, men der er måske andre muligheder så !!!
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:13 #4
sorry- har ikke prøvet dette før.
Men jeg har IKKE fundet løsningen på problemet ???????
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 12:18 #5
http://www.online.conceptdata.dk/online/Concept0017_C5_1604.zip henter du en version af 1.60 som med garanti fungerer.
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:20 #6
jamen, jeg tror også at den jeg har virker (den virker på en anden pc), men jeg prøver den alligevel, og foreløbigt tak for hjælpen.
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:32 #7
øv--- sammen resultat
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 12:33 #8
Du kører den setup.exe der ligger i \win\program\ ???
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 12:33 #9
Den anden maskine du snakker om er det en Windows ME maskine ???
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:37 #10
yes, samme version
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 12:40 #11
Jeg mener at med ver. 1.60 kan du bare flytte hele mappen fra den ene til den anden maskine uden problemer !!
Har du overvejet at opgradere til ver. 3 ???

Måske et andet styresystem :-) ???
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:40 #12
ja, \win\program
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 12:41 #13
Dea jeg skrev mappen mente jeg den den installerede mappe som virker på den anden computer !!!
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:44 #14
hvilken mappe tænker du på ?
Jeg har kun købt licens til 1.60......
Jeg vil nødigt skifte styresystem, nu hvor jeg har brugt et par dage på at reinstallere (og alt andet virker), desuden har det virket tidligere på ME og bør kunne stadig
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:47 #15
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men mener du fil eller mappe ?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 12:47 #16
Jeg tænker når du har installeret på den maskine hvor det virker, laver den jo en mappe som normalt hedder c5win den burde du kunne flytte direkte til den maskine hvor du ikke kan installere C5.

Jeg kan oplyse dig om at en ny C5 light licens koster 2395,- excl. moms og forsendelse, så får du den nyeste udgave af C5 !!!
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:50 #17
Min inficerede harddisk virker stadig, og der ligger mit velfungerende C5 program, mener du det er en ide at brænde mappen på en cd (de kan ikke køre samtidigt), og flytte den over på den nye harddisk ?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 12:52 #18
Hvis du kan tage mappen fra en gammelinstall og flytte !!! Du skal jo bare huske at hvis du flytter fra en Harddisk som har virus er muligheden at du flytter den med over.
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 12:54 #19
ja, jeg havde tænkt at køre en viruscheck inden den blev flyttet.
Jeg bliver nødt til at køre ca ½ time.
Avatar billede penoe Nybegynder
18. maj 2003 - 13:33 #20
I den mellemliggende tid har jeg tænkt over dit forslag, men er lidt skepisk over for idéen. Jeg er ikke sikker på at programmet vil virke, da der ved en installation sker ændringer mange steder på pcén, som ikke vil ske ved en flytning af c5win-mappen
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 14:07 #21
Jeg mener ikke at ver. 1.60 laver noget andre steder end at den ligger programmet ind, men mener ikke at den rører ved systemfiler eller andet !!!
Avatar billede mariaf Juniormester
18. maj 2003 - 21:31 #22
Stien er korrekt, og filen eksisterer? Er filen tom? Så prøv at kopiere den ind fra den anden pc. Hvis det stadig ikke virker, så check adgange. Du skal være logget på som administrator, og du skal installere C5 som administrator.
Avatar billede penoe Nybegynder
19. maj 2003 - 07:29 #23
har prøvet at kopiere filen fra en anden, men lige så snart jeg begynder på installationen kommer fejlmeddelelsen, og derefter er filen tom igen.
Jeg er ikke klar over hvad du mener med at jeg skal checkke adgange ?
Jeg plejer ikke at være logget på som administrator, programmet skal kun virke på en enkelt maskine.
Avatar billede leif Seniormester
19. maj 2003 - 16:49 #24
penoe -> Det hun mener er at hvis du har flere brugere skal du være sikker på at du har rettigheder til at installere.
Avatar billede penoe Nybegynder
19. maj 2003 - 17:53 #25
okay, nej det har jeg ikke. Men jeg synes det er så foruroligende, at programmet ikke vil installeres, at jeg kraftigt overvejer at formatere igen, og starte ret tidligt med at lægge C5 ind. Jeg bryder mig ikke om disse startproblemer, som givetvis senere kan give mig flere besværligheder.
Avatar billede leif Seniormester
19. maj 2003 - 20:38 #26
Hvis du spørger mig tror jeg ikke at det er C5 der er problemer med, men snarere din windows installation.

Må man spørge hvorfor du kører Windows ME ???
Avatar billede penoe Nybegynder
19. maj 2003 - 22:24 #27
Jeg er ganske enig, det er min windows der er problemet.
Jeg har ikke taget springet endnu, da jeg har fornemmet endnu børnesygdomme hos xp, især ifbm netværk, modem og drivere. Har en idé om at den indeholder for mange automatiske funktioner. Men jeg er ikke specialist.