Avatar billede ojakob Nybegynder
17. maj 2003 - 20:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Athlon xp 1800+, hvor meget???

Hej eksperter!!!

Hvor meget kan jeg clocke en athlon xp 1800+, den bliver 57 grader, uclocket!!!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
17. maj 2003 - 20:15 #1
Put en størrer køler på....
Avatar billede ojakob Nybegynder
17. maj 2003 - 20:16 #2
Det har jeg ikke råd til, er det så ikke mugligt at overclocke!!!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
17. maj 2003 - 20:17 #3
Du kan da fint clocke den højrere op... du skal bare lige passe på Temp'en... men kig her og find en god køler:

http://www.studiodata.dk/group.asp?group=149

Men jeg har da hørt om nogen der havde deres 1800+ over 2.0 Ghz
Avatar billede ojakob Nybegynder
17. maj 2003 - 20:19 #4
Hvor varm må den blive... hvor meget kan jeg sætte fsb'en til... og hvor meget kan jeg sætte multiplierne til
Avatar billede grunken Nybegynder
17. maj 2003 - 20:26 #5
altså jeg vil sige at den er lige lovligt varm :)

Min 1800 , som er overclocket til en 2100  er lige omkring 43 grader!

under ingen omstændigheder er det anbefalelseværdigt at komme højere end 65-70 grader.''Men hvis du har et via chipsæt vil jeg anbfale dig at installere Vcool, det sænker temperaturen en del, og du kan hante det her : http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/294dc48804ef471e5475c883cf10e5f4/filelib/chipset/vcool_17.zip

Men ellers vil jeg ikke tro at du skal give den meget mere end 50 mhz mere!

altså en fsb på omkr. 137-140

-grunken
Avatar billede wazi Nybegynder
17. maj 2003 - 20:38 #6
jeg har en amd athlon 1400 mhz .. den er 62 grader varm
Avatar billede klas Juniormester
17. maj 2003 - 21:34 #7
Jeg ville ikke OC din med den temp!

Jeg har selv en Xp2400 som køre Xp2700 - Den er ca. 45grader ilde og 52grader efter et par timers spil...

Du har et køler problem - Min gamle standard køler kom aldrig over 57grader ved xp2400.

Du behøver ikke at bruge mange penge på en køler, jeg har lige givet min væk, ellers kunne du havde fået den.. men ellers behøver det ikke at koste mere end 100 kr. fin en ok brugt. Eller prøv evt. med køle pasta, hvis du ikke har det i forvejen.
Avatar billede klas Juniormester
17. maj 2003 - 21:41 #8
nå nå  :)  hvis du ikke vil have ny køler - Så er der jo kun et at gøre.

Hæv gradvist hastigheden, indtil din computer bliver ustabil - Når den gør det, så vil man normalt hæve strømmen lidt, men det betyder at den bliver endnu varmere, så det vil jeg ikke anbefale..

Når den bliver ustabil, så sætter du den lidt ned igen, indtil du finder en hastighed hvor den er stabil..

Der findes ingen regel for hvor meget du kan OC en xp1800, der er forskellige produktioner af processoren, og det afhænger også af dit bundkort og ram..
Avatar billede klas Juniormester
17. maj 2003 - 21:47 #9
Har du prøvet det ?  hvad kan du få den op på ?

Jeg har en kammerat som har samme processor.. hans bundkort og ram er lidt skod, så den vil næsten ingenting...  :(
Avatar billede ojakob Nybegynder
17. maj 2003 - 21:48 #10
Jeg har fået fsb'en op på 138, hvor den blev ustabil.
Avatar billede klas Juniormester
17. maj 2003 - 21:51 #11
og den kørte 133 til st starte med ?

har du prøvet at ændre multiplyern?
Avatar billede ojakob Nybegynder
17. maj 2003 - 21:52 #12
nej, ja den startede på 133.
Avatar billede klas Juniormester
17. maj 2003 - 21:54 #13
Det er sq ikke meget den vil arbejde...

forresten min er kun på 40grader ved normalt arbejde som nu.. og under 50grader ved max belastning.. jeg har skruet op for køleren  :)
Avatar billede ojakob Nybegynder
17. maj 2003 - 21:55 #14
ok, jeg køber ny køler!!!
Avatar billede klas Juniormester
17. maj 2003 - 22:00 #15
Det er ikke sikkert det hjælper meget, hvis din bundkort / ram skodder...

evt. prøv at slukke computeren i noget tid, så den er helt kold når du skruer den op.. se om den stadig bliver ustabil ved 128  -  hvis den gør det, så hjælper det ikke noget at købe en ny køler...
Avatar billede ojakob Nybegynder
17. maj 2003 - 22:01 #16
ok