Avatar billede webtoyou Nybegynder
27. november 2000 - 02:30 Der er 3 løsninger

Svar Rosenberg Jeg har samme problem!

Eller i kan også svare mig!
Avatar billede sen8or Nybegynder
27. november 2000 - 02:44 #1
Hejsa WebToYou,

1. Klik på det layer du vil gøre gennemsigtig og træk i den bar, der hedder \"transperant\".

2. http://www.eksperten.dk/spm/34227

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede crunch Nybegynder
27. november 2000 - 09:08 #2
husk at billedet skal sættes til rgb color.

det layer der skal være transperent skal være et layer (og ikke background). dobbeltklik evt. på background og lav det om til layer.

Lav en selektion og tryk på backspace - området er nu transperent.

Hvis det skal bruges til web SKAL det enten eksporeteres som gif 89a (før pho. 6) eller i pho. 6 vælg save for web og gem som gif.

Avatar billede theartist Nybegynder
27. november 2000 - 10:39 #3
1) Vælg layeret
2) Tryk M
3) Finf fin optionspalette
4) Sæt feather til f.eks. 10
5) marker det du gerne vil klippe ud
6) højreklik på dit layer i layerspaletten og vælg layer via cut
7) Slet det orginale layer.

Dette er bare en af måderne, en anden måde er at lave en layermask og vælge dit gradient værktøj, der hedder \"radial gradient\" og trække hen over billedet, men det første er nok det mest ligetil...