Avatar billede sv_bb Nybegynder
17. maj 2003 - 13:27 Der er 4 kommentarer

Problem med at afspille alle dvd'er i min dvd afspiller.

Aner ikke om der har været svar på dette, men pga. min begrænset viden om dvd afspillere, så stiller jeg spørgsmålet som det er.

Min ven har en dvd afspiller, men problemet at han næsten ikke kan spille nogle dvd'er i den. Underligt da den kostede en del og den bare skulle kunne aflæse en dvd (Har selv en, men ingen problemer der)

Så fik jeg at vide, at man skulle gøre noget specielt (Taste noget ind) og så kunne man hermed aflæse alle film, men har i mon søgen på diverse "googles" sites har ikek hjulpet, da jeg egentlig ikke ved hvad jeg skal lede efter.

Så hvis der var en der ville give nogle hints til problemet, så ville jeg blive meget glad.
Avatar billede sv_bb Nybegynder
17. maj 2003 - 13:29 #1
Glem lige de fejl i de sidste linjer :) er træt...
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2003 - 13:34 #2
den er nok ikke kodefri.. dvs at den kun understøtter 1 (tror jeg) region ... men hvis den er kodefri fulgte der nok nogle papirer med da i købte den hvor der står hvordan man aktiverer det... på vores skulle vi ind i en menu og taste en masse tal ind
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2003 - 13:35 #3
Hvilke DVD afspiller er det ??? mmærke/model nr. ???
Avatar billede ph0ner Nybegynder
31. maj 2003 - 11:17 #4
Føsrt skal det nævnes at jeg arbejder i Blockbuster i min fritid.

Jeg har tit oplevet at kunder kommer ind med DVD film de ikke kan afspille. Når vi smmider filmen i butikkens afspiller er der ingen problemer. Kunden får selvfølgelig en ny film med hjem og dte samme sker.

Min teori er at der i nogle produktioner sker små ubetydelige fejl. Disse fejl registreres ikke på 98% af alle afspillere. Kombinerer man disse skiver med en afspiller der måske også er en lille fejl i kan den ikke afspilles.

Eksempelvis er det kun 7 ud af 10 afspillere der kan afspille Taxi og Taxi 2.

Igennem tiden har jeg måttet konkludere at der bare findes afspillere der nægter at afspille bestemte titler.
Jeg har dog lagt mærke til at der faktisk aldrig er problemer med JVC, Sony og Panasonic. Det er mest de billigste afspillere det er galt med.

/ph0ner