Avatar billede jailbird Nybegynder
16. maj 2003 - 21:59 Der er 10 kommentarer og
7 løsninger

XP driver til canon lbp-460

Står og mangler driver til printeren canon lbp-460 som skal fungere med win xp.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2003 - 22:03 #1
Kan ikke lige finde en til WinXP.
Men du kan jo prøve med en Win98SE driver: http://www.printer-drivers.com/drivers/59/59962.htm
Den kan sikkert godt virke......
Avatar billede viciodk Praktikant
16. maj 2003 - 22:03 #2
Avatar billede dr0zie Nybegynder
16. maj 2003 - 22:04 #3
http://computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/42068.html
Du kan desvære ikke få en driver til den printer til WIN xp
Men leder videre
Avatar billede dr0zie Nybegynder
16. maj 2003 - 22:05 #4
nå får sent
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2003 - 22:06 #5
Avatar billede viciodk Praktikant
16. maj 2003 - 22:07 #6
Tjaa, dette ER virkelig alt hvad der findes.. desværre:
http://ww2.canon-europe.com/support/driver_download/index.asp
Måske der nogen der har lavet en uofficiel driver, men jeg tvivler.
Avatar billede viciodk Praktikant
16. maj 2003 - 22:08 #7
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2003 - 22:39 #8
driveren er da indbygget i xp! det er den under min!
Avatar billede viciodk Praktikant
16. maj 2003 - 22:43 #9
Det var den ikke med min Canon BCJ-630... det varierer afhængig af model, men det kan ikke skade at kigge efter om den ligger på XP-Cd'en! :)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2003 - 01:26 #10
Du skal desværre ikke regne med at kunne finde en driver, der virker under WinXP - eller for den sags skyld til Win2000.

Årsagen er at Conon ikke har udviklet drivere til en række ældre produkter, selv om mange af disse produkter stadig er i brug hos mange brugere world wide.
"Smart" trick af Canon at få brugere til at udskifte til nyere produkter, selv om mange af de ældre lasere stadig virker upåklageligt hos mange.
Jeg har tidligere set en US hadeside mod Canon af samme årsag, men har desværre ikke gemt link'et.

Og jeg tror heller ikke det lykkes dig at få 460 til at køre under XP. Det samme gælder LBP-4 og flere andre Canon printere.
Er selv blandt de uheldige og har ikke fundet noget brugbart - endnu. Fuck Canon.  :(
Avatar billede limahl Nybegynder
17. maj 2003 - 12:19 #11
Der er hverken drivere til 2000 eller XP. Du kan heller ikke bruge nogen andre drivere, der følger med XP. Jeg fik en LBP460 af min kærestes far for et par måneder siden, og sad længe på nettet og prøvede at finde ud af noget. Jeg var inde i diverse fora, men intet hjalp. Det er ifølge Canon pga. at omtalte printer er "dum", så man ikke kan udskrive fra de nyere windows-versioner.

Jeg tog derfor konsekvensen og købte en laserprinter i den blå avis. Lidt af et lotteri, men indtil videre kører den fint nok.
Avatar billede limahl Nybegynder
17. maj 2003 - 13:03 #12
Uddrag af svar fra Canon helpdesk:

Tak for deres henvendelse!
Der er desværre ikke noget at gøre med hensyn til udprintning fra Windows NT-operativsystemer. Det korte af det lange er at programmet Microsoft Windows Printing System ikke udvikles mere, og i øvrigt aldrig for den nævnte printer har været udviklet til NT-teknologien, og printeren er designet til kun at kunne udskrive med dette program. Hvis der er nogen "fora" der er noget videre med HP-printeremuleringen, er det ikke noget vi her fra Canon kan supportere.
Avatar billede thill Nybegynder
21. juni 2003 - 23:20 #13
Har du prøvet med "HP LaserJet Series II" driveren ?
Avatar billede jailbird Nybegynder
26. juni 2003 - 14:15 #14
jeg har prøvet alt, men intet virker..

lader spørgsmålet stå åben lidt endnu - det kunne være der kom nogle ideer frem.. for selvfølgelig kan det lade sig gøre
Avatar billede jailbird Nybegynder
21. juli 2003 - 21:24 #15
De af jer der kom med forslag virker desværre ikke. Og de af jer der ikke tror det kan lade sig gøre - tro om igen... Nu er jeg gået i gang med at ligge hver enkel fil ind og prøver at tvinge den til at virke... men alle der har givet svar får 10 point som tak..

/jailbird
Avatar billede ntavados Nybegynder
17. marts 2004 - 17:46 #16
quote: ""Smart" trick af Canon at få brugere til at udskifte til nyere produkter, selv om mange af de ældre lasere stadig virker upåklageligt hos mange."

Dette stemmer ikke helt. WPS var et produkt Microsoft laget, slik at det skulle bli lettere for leverandører å lage drivere for sine produkter. I den tid WPS var nytt, var dette en revolusjonerede teknologi, som gjorde at selve kommunikasjonen mellom datamaskin og printer gikk mye raskere enn det gjorde før.

Etterhvert når PCL og PS kom på banen, så Microsoft liten fremtid i WPS, og la derfor ned hele prosjektet.

Det er derfor ikke Canon sin feil. Det er igjen den store stygge ulven; Microsoft!

Grunnen til at dere ikke får driveren til å virke på Windows 2000/XP/2003/Longhorn, er enkelt og greit fordi disse OS ikke har noe som helst støtte for 16-bits programmer. I Windows 95/98/Me ligger det fortsatt støtte for 16-bits programvare. WPS var faktisk en del av kjernen i tildigere Windows versjoner, og du får derfor problemer med å emulere WPS også.

URLen viciodk postet lenger oppe er endret til http://www.ntavados.net/guide/canonlbp460no
Der finner dere spørsmål og svar fra en som jobbet med dette prosjektet hos Canon.
Avatar billede knipse Nybegynder
16. oktober 2004 - 12:18 #17
Har fået denne driver til at virke på Win Xp, bemærk at parallelporten skal stilles til EPP mode i bios'en, men det hele står på denne side

http://bellmanns.net/canon460/#wie