Avatar billede doubleclick Nybegynder
23. august 1999 - 17:55 Der er 93 kommentarer

Hvordan opretter man samme bruger på anden maskine ?

Hejsa

jeg forsøger at oprette mit nr. på 2 maskiner, og det er der sådan set ingen problemer i...men hvordan får jeg overflyttet min liste med personer...skal jeg ind og tilføje dem hver gang jeg installerer på en ny pc??? og hvordan får jeg den korrespondance der er fundet sted, flyttet over ??? SU!!! Mvh. DoubleClick
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 1999 - 18:08 #1
Jeg skulle mene at du bare kan kopiere din ICQ mappe over på din anden computer, og der efter installere ICQ oven i....

Men du kan ikke have ICQ åben på 2 computere ad gangen... så skriver ICQ at du ikke kan få forbindelse.
Avatar billede ravelin Nybegynder
23. august 1999 - 18:09 #2
Hvilket program snakker du om?
Hvis det er ICQ, kan du evt kører det fra et shared drev som begge PC'ere har adgang til. Ellers kan du selvfølgelig bare kopiere hele kataloget, men så bibeholder du ikke en history der er ens.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 1999 - 18:11 #3
Det er selvfølgelig ICQ, da spm er oprettet i ICQ kategorien
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 18:20 #4
ja, kopier hele ICQ mappen eller i hvert fald databasen over
Avatar billede doubleclick Nybegynder
23. august 1999 - 18:22 #5
databasen cyberesben? hvad hedder filen og hvor kunne de ligge ???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 18:26 #6
hvis det er ICQ99a så er det en mappe der hedder NewDB som du bare kopierer over i C:\Program Files\ICQ på den nye computer...

Hvis det er ICQ98 så er det en mappe der hedder DB som du kopierer over, og hvis det er ICQ99b, så hedder mappen Db99b
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 1999 - 18:27 #7
Jeg har 2 mapper med databaser, Db99b og NewDB. Jeg har lige opgraderet til den nyeste version af ICQ, og den bruger Db99b-mappen.

Man skal da også have mappen UIN over, ikke? Er det ikke den med ens "personlighed"? Eller er det nok med det man kan få hvis man skriver sit password og UIN nummer ind under installationen?

Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 18:31 #8
du behøver ikke UIN, Db99B er nok til det hele
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 1999 - 18:40 #9
Der står heller ikke noget interessant...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 19:47 #10
virker det for jer?

i øvrigt kan det anbefales at køre Database converter og vælge Fix database, en gang i mellem, for at gøre databasen mindre...
Avatar billede doubleclick Nybegynder
24. august 1999 - 11:11 #11
Problemet er at jeg godt kan oprette samme bruger på flere maskiner, men ikke får overført data om de forskellige personer jeg har på den oprindelige liste ?

kontakt mig på icq 36311183
Avatar billede gozar Nybegynder
24. august 1999 - 12:25 #12
du skal copy newdb over til den nye icq.

Registere så icq igen med det samme icq nr. Luk icq ned og kør database converter og vælger fix new database.

Tryk done og herefter starter icq op med din contact list intakt.
Avatar billede doubleclick Nybegynder
24. august 1999 - 16:09 #13
ok gozat, jeg prøver...har du en icq ? så kan du komme på listen.

mvh
DoubleClick
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. august 1999 - 21:12 #14
gozar> det har vi lige sagt
Avatar billede gozar Nybegynder
24. august 1999 - 21:34 #15
dubleclick>> icq nr 10914118

cyberesben>>Ja men lidt inviklet måske.
Avatar billede aot Nybegynder
28. august 1999 - 23:18 #16
Du skal kopier  Db99b og/eller NewDB ned på diskkette og så kopier fra diskketten til der hvor du har ICQ på din nye maskine og så gør du alt det andet de andre har skrivet.

AOT
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 00:44 #17
aot>> hvis han skalk gøre som VI har skrevet, hvorfor sender DU så et svar?
Avatar billede aot Nybegynder
29. august 1999 - 01:23 #18
cyberesben>> det skal han også først efter at han har taget og kopiret og der efter gøre så I har skrivet......
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 01:42 #19
han kan da også bare kopierer mappen over først og så registrere bagefter
Avatar billede aot Nybegynder
29. august 1999 - 01:48 #20
ja det kan har også
Avatar billede aot Nybegynder
29. august 1999 - 02:11 #21
ups han ikke har
Avatar billede doubleclick Nybegynder
30. august 1999 - 10:19 #22
Jeg vender tilbage snart, jeg prøver de forskelige råd...og krydser fingre for at det virker...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. august 1999 - 15:26 #23
det virker hvis du gør som jeg har sagt, det er også sådan jeg selv gør
Avatar billede aot Nybegynder
30. august 1999 - 17:08 #24
det vikker hvis du gør som jeg skriv og der efter som gozar har skrivet

Avatar billede freeky001 Nybegynder
31. august 1999 - 10:46 #25
Bare i selv kan finde ud af det *GG*

men det er rigtig nok hvad der er blevet skrevet
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. august 1999 - 20:12 #26
ja nemlig
Avatar billede aot Nybegynder
01. september 1999 - 00:11 #27
*GG* ja det er rigtig, men der er ingen der har sagt at det ikke er rigtig
Avatar billede mj1980 Nybegynder
14. september 1999 - 14:36 #28
inde i "message archive" kan du vælge at eksportere adress bogen ..
som så bliver eksportert til en fil som du selv kan vælge hvad skal hedde!

og så gør du det modsatte på pc nummer 2 .. (importere adresse bogen altså!)
Avatar billede gozar Nybegynder
14. september 1999 - 14:51 #29
mj1980>> Hvad så med message archive??
Alle beskederne kommer ikke med på den måde..
Avatar billede doubleclick Nybegynder
14. september 1999 - 15:07 #30
jeg har prøvet det , men det virker ikke...gozar, du skal svare på min request på icq 36311183

mvh
DoubleClick
Avatar billede gozar Nybegynder
14. september 1999 - 15:18 #31
Det har jeg gjordt en gang.. Okay, smutter lige op icq..
Avatar billede templar Nybegynder
19. september 1999 - 10:54 #32
Tag de to mapper "Db og Newdb" og læg dem på en disk. Herefter lægger du ICQ 99a el. nyere ind på din maskine nr to. Når dette er gjort lægger du de kopierede filer fra di disk ind i din ICQ mappe. Start nu ICA Database konverter som følger med ICQ og den skulle gerne gøre arbejdet for dig. Bare husk at vælge "All history" i conventeringen så skulle gamle beskeder følge med.

ps. nye icq numre du modtager følger ikke automatisk ind på begge maskiner, men kun på den,hvor du har accepteret den fra.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 13:00 #33
templar, det du skriver er totalt forkert!!!
Avatar billede doubleclick Nybegynder
20. september 1999 - 08:31 #34
nej nu skal i høre, jeg kopierede newdb over på disk, gik ind i icq og importerede databasen. men intet skete. nok fordi at når man eksporterer databasen, ikke kan gemme den som en fil , men bare en ?.?

Hvad siger i til det ?
Avatar billede doubleclick Nybegynder
20. september 1999 - 08:32 #35
så det virker altså ikke endnu...men gozar fører indtil videre....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. september 1999 - 15:45 #36
du skal ikke importere noget! du skal bare kopiere den gamle newDB mappen ind i stedet for den der ligger... så er alt som før
Avatar billede cj Nybegynder
21. september 1999 - 07:38 #37
Du kan evt. bruge dette ICQ backup program !
Det tager en backup af din liste som du så kan restore til dit nye ICQ efter at have oprettet brugeren.
Programmet er freeware og kan hentes her

http://home.worldonline.dk/~cj84/download/

/CJ
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. september 1999 - 18:51 #38
hvad skal man med det når man selv kan kopiere mappen over?
Avatar billede cj Nybegynder
21. september 1999 - 19:36 #39
tjaaaa.......man kan jo så vælge hvad man syntes er nemmest....

Jeg kan bedst lide bare at få den til at kopiere tingene for dig...den gør jo heller ikke noget forkert... du kunne man jo risikere at gøre på den anden måde..

/CJ
Avatar billede tillah Nybegynder
26. september 1999 - 16:29 #40
LOL mahn dette r nok en af de FeDeStE emner endnu oprettet på Eksperten.dk :-) Hold da helt kæft man..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. september 1999 - 17:11 #41
jeg har forklaret præcis hvordan det gøres, men det kan doubleclick åbenbart ikke acceptere... underligt

tillah>> er dig der der er camilla fra min klasse?
Avatar billede doubleclick Nybegynder
28. september 1999 - 11:28 #42
hej igen, til cyberesben - det virker ikke...når jeg eksporterer min db på arbejdet gemmer den rigtigt nok på A: men importerer jeg den på hjemmepcen...kan den ikke finde filen...og man kan heller ikke gemme den med en speciel filbetegnelse...
Avatar billede doubleclick Nybegynder
28. september 1999 - 11:33 #43
i skriver også at jeg skal kopiere newdb99 men gælder det også hvis det er to forskellige versioner af icq...ellers skal jeg nok opgradere icq99a til icq99b derhjemme...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. september 1999 - 19:11 #44
ja du skal have samme version begge steder
Avatar billede gozar Nybegynder
28. september 1999 - 23:41 #45
En helt anden løsning kunde være at oprettet en ny icq og så sende sin contact list dertil for så bagefter at sende den tilbage. Det kræver hvist bare at bække icq'er skal være åbne.

Avatar billede goulduck Nybegynder
29. september 1999 - 00:01 #46
Nej, begge ICQ'er skal ikke være åbne for at sende kontakter. Du mener alså bare at sende de enkelte kontakter, ikke?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. september 1999 - 00:21 #47
gozar, det er da en besværlig måde...

doubleclick, du skal have have samme version af ICQ begge steder og så kopiere database mappen og når den er kopieret ind, registrer du igen med dit gamle nummer, så virker det
Avatar billede gozar Nybegynder
29. september 1999 - 22:38 #48
goulduck>>Dre findes 1 crack som gør at man kan have 2 icq'er åbne på samme tid på samme computer
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. september 1999 - 01:25 #49
gozar, det har ikke noget med det at gøre!!!

han skal bare flytte det over på en anden computer, ikke andet!

desuden kan du exportere og importere din adressebog, så du hele tiden har numrene liggende... hvis du altså ikke gider kopiere hele databasen
Avatar billede doubleclick Nybegynder
30. september 1999 - 09:18 #50
ok, check this out! Der er installeret icq99b v.3.19 på begge maskiner. På arbejdet er min liste på 45 personer, jeg har haft dialog med. Hjemme har jeg 20 helt andre personer. Disse personer skulle gerne tilføjes på samme liste, den at overskrive dem.

Metode 1:
jeg går på arb.pcen ind i message archive trykker adresslist, højreklikker og trykker export file...gemmer den på skrivebordet...importerer den derhjemme....men det virker ikke...

Metode 2: Jeg kopierer NewDB kataloget over på hjem pc. virker heller ikke. kan man egentlig sende en adresseliste til sig selv på samme icqnummer ?
Avatar billede doubleclick Nybegynder
30. september 1999 - 09:23 #51
hvis det er som i siger, burde jeg jo også kunne oprette en ny bruger på arb. pc...og kopiere adresselisten til nyt nummer...eller hvad ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. september 1999 - 20:45 #52
hvorfor virker det ikke?

jeg vil skyde på at når du importerer din adressebog derhjemme, så kommer de til at stå i din address book.

så skal du bare klikke på dem og vælge add, når du browser i adressebogen
Avatar billede doubleclick Nybegynder
04. oktober 1999 - 09:54 #53
ja de kommer på min liste, men overskriver min anden liste...

og selv om de står inde i message archive...står de ikke på min liste...hvorfor ikke ??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:31 #54
fordi du skal adde dem fra adressebogen og over i contact listen
Avatar billede doubleclick Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:34 #55
ok cyberesben, hvordan gør jeg det så ? nu kan jeg snart ikke mere...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:55 #56
højreklikker på navnene og trykker add to contact list.. ...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 22:58 #57
doubleclick>> kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?
Avatar billede surfer Nybegynder
16. november 1999 - 11:44 #58
DU TRYKKER DER HVOR DER STÅR iCq.
DER PÅ TRYKKER DU  ADD/CHANGE CURRENT USER)
SÅ TRYKKER DU          ADD ANOTHER REGISTERED USER
SÅ ER RESTEN NEMT BARE TRYK NEXT NEXT IND TIL DU SKAL SKRIVE DIT ICQ NUMMER
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. november 1999 - 18:57 #59
hallo din spasser det er det vi andre har sagt man
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. november 1999 - 19:59 #60
surfer>> Har du læst spørgsmålet?? Prøv at læse mere end bare overskriften.
Avatar billede surfer Nybegynder
19. november 1999 - 17:05 #61
Cyperesben hvad spiller du dum for din svans
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. november 1999 - 17:19 #62
surfer>> start med at lære at stave til cyber og så smut, jeg spiller ikke dum man...
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 1999 - 18:14 #63
Kan i ikke bare stoppe ... det var da utroligt man.
Avatar billede knarf Nybegynder
25. november 1999 - 23:43 #64
Du Skal Bare installere Icq på begge Computere og når du skal vælge hvilken bruger du vil være vælger du bare det samme Icq nr. *<(:-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. november 1999 - 13:07 #65
knaf>> Læs lige mere end bare overskriften .... man vil også have alle beskederne som der er blevet skrevet med.
Avatar billede svend21 Nybegynder
27. november 1999 - 20:59 #66
Der er et ICQprogram som hedder ICQRescue det kopiere alle dem der er på din liste over på din Diskette, som du bare skal Udpakke igen med ICQRescue, og så får du osse alle dine History Data m.m med.
Avatar billede no_one Nybegynder
11. januar 2000 - 13:06 #67
Du kan så vidt jeg ved bare kopiere mappen, men du bør være opmærksom på at din historie ændres medmindre du flytter mappen med hver gang du skifter computer
Avatar billede no_one Nybegynder
11. januar 2000 - 13:06 #68
Du kan så vidt jeg ved bare kopiere mappen, men du bør være opmærksom på at din historie ændres medmindre du flytter mappen med hver gang du skifter computer
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2000 - 17:35 #69
Det er det jeg har sagt hele tiden ... kopiere det hele, så får du det hele med... Når du så har kopieret det ind, så installere du ICQ oveni... så køre det.
Avatar billede tobias Nybegynder
18. januar 2000 - 00:21 #70
1. Du tager din newDB mappe fra den gamle icq mappe.
2. Du kopiere den ned på enten diskette eller cd alt efter hvor stor den er
3. Du kopiere den ind i din nye icq mappe og erstatter den med den anden mappe der ligger der!
4. Du kører programmet DBConvert.exe som ligger inde i icq mappen.
5. Du er klar til at sende til dine venner!
Avatar billede jørgenib Nybegynder
22. januar 2000 - 17:13 #71
Tryk på ICQ knappen og så add/change current user og klik så add another registred user. og sølger du bare instruktionen der kræver bare at du kan huske dit UIN nr og Password.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. januar 2000 - 20:12 #72
tobias og jørgenib>> DET HAR VI ANDRE SGU DA SAGT!!!
Avatar billede kjalle Nybegynder
04. maj 2000 - 16:56 #73
Hi hi hi ..... Så meget for at have ICQ på arbejdet hva ?? Spørg evt. din chef hvordan du løser problemet he he he

//Kjalle :o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juni 2000 - 11:56 #74
Noget nyt?
Avatar billede dana Nybegynder
01. september 2000 - 22:32 #75
UNDskyld at jeg blander mig! ;) HVorfor er det så vigtigt for dig at få alt indholdet fra dit ICQ derhjemme flyttet til din PC på arbejdet? Kan du ikke bare bruge det samme UIN på din arbejdsPC? Når/hvis du gør det, så kan dem der er på din Contactlist derhjemme kunne se at du er online. Derfra kan du så \"installere\" dem på din Contactlist på arbejdet efterhånden som de sender dig beskeder. Det vil tage lidt tid, men det har da virket for mig. Du kan da også bare gribe en blyant og et stykke papir og så kradse alle folks UIN\'s ned og søge manuelt efter dem ;) Den manuelle måde er tit bedre end at gå teknikkens vej. Hurra for tenikken ;) ICQ er iøvrigt den bedste opfindelse nord for alperne og alle andre steder! Good luck med det :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. september 2000 - 16:17 #76
du er da dum at høre på.... hvorfor skulle man spilde tid med at skrive det ned, hvis man har muligheden for at eksportere det?

desuden er det sgu meget rart at kunne sende beskeder til folk, uden at vente med at adde dem til de selv har skrevet, og det er også rart at kunne gå tilbage i history og se hvad man har skrevet, ellers hvis man en gang har fået en URL eller noget, som man lige skal finde igen.
Avatar billede dana Nybegynder
02. september 2000 - 17:42 #77
Kære cyberesben! Jeg ved ikke rigtig hvordan du tror at du kan tillade dig at skrive til folk som du gør. Her er der ingen der er dumme. Vi har alle lov til at komme med et bud på hvad vi syntes kan bruges. Du er vel ikke nogen \"Superekspert\" er du? At komme med forslag til hvordan tingene kan gøres er vel det som www.eksperten.dk er her for. Åben for alle. Jeg kan iøvrigt ikke se at du har scoret points på dette her spørgsmål!

Mvh. Dana
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. september 2000 - 18:09 #78
Cyberesben er Eksperten guro ... Inden at han holdte pause, havde han dobbelt så mange point end personen som lå på 2. pladsen.. hehe

Men dana, jeg synes ikke at man bare kan sige \"Hvorfor er det så figtig for dig at få alt indholdet....\". Problemet var/blev at DoubleClick gerne ville have alle disse data over i sin anden ICQ. Men ja, det burde ikke være det store problem at skrive ned eller kopiere hele mappen (som jeg hele tiden har sagt). :)
Avatar billede dana Nybegynder
02. september 2000 - 19:08 #79
Kære goulduck :) Jeg må indrømme at jeg ikke går så højt op i points her. Jeg kan også godt se at cyberesben sidder højt på point-listen. MEN derfor skal han da skrive pænt til folk og om folk. Det der gadedrengesprog  er da ikke særlig spændende.

Mvh. Dana :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. september 2000 - 22:11 #80
jeg er bare træt af at folk kommer med deres egne smarte måder at løse ting på, uden at du har læst HELE spørgsmålet og alle tidligere indlæg...

dette spm er et skrækeksempel på at INGEN gider at læse det hele inden de poster et svar for at få en bid af kagen....

og helt ærligt, tror I nogen sinde det her bliver accepteret?
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. september 2000 - 22:56 #81
Dana: Jeg går heller ikke op i points, men som Cyberesben lige har skrevet, er jeg også træt af disse folk...

CyberE: Nææ... egentlig ikke. :)
Avatar billede dana Nybegynder
03. september 2000 - 11:43 #82
Jeg kan skam godt læse og jeg HAR læst det hele. Jeg syntes også det er flot at i to styrer hele dette show. Det er vel egentlig Doubleclicks spørgsmål? I to tager tingene for personligt og er alt for nærtagende. Iøvrigt hvis i ikke går så højt op i points, hvorfor bliver der så spurgt efter dem hele tiden? ;)
Søde cyberesben, jeg ved ikke hvad du mener med at få en bid af kagen. Jeg har lige gjort opmærksom på, at jeg er hamrende ligeglad med points........
Svarerne bliver sikkert ikke accepteret, da de ikke kan bruges ;p
Have a nice day :)

Mvh. Dana :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. september 2000 - 14:15 #83
Og lad os nu afslutte dette ... gider ikke at diskutere mere om dette ... ;)
Avatar billede kong4 Nybegynder
15. december 2000 - 14:46 #84
Du kunne fx.... lave en ny bruger.... bare på den samme maskine....
Ellers må du bare gå ind på en anden maskine og lave en ny bruger....
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 02:18 #85
Cyberesben>>>> Hvis point ikke er vigtigt hvorfor så...... www.eksperten.dk/spm/21819  ??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 02:46 #86
det er en længere historie som du ikke skal fucking blande dig i, men de \"aktive\" brugere herinde var skide trætte af wip13

GLAD NU?
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 02:57 #87
Nope. Så længe du fortsætter med at være dobbeltmoralsk og \"voldtage\" det danskesprog som du end til videre har gort, skal jeg nok sørge for at gøre opmærksom på dine selvmodsigelser.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 03:02 #88
Stavefejl er gratis.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 03:03 #89
Nøj, hvor i hygger jer i to.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 03:15 #90
tommyf>> ligemeget hvad jeg gøre skal du fandme kritisere det, du var også skide pissed over at jeg ikke havde lukket et spm hvor jeg bad om bedre gfx på eksperten... kan du ik være fucking lige glad, det spm var takseret til 0 point som du i øvrigt ik ville få en del af, så vidt jeg husker!

hvis din plan eller mission i livet er at drive mig til vanvid/gå mig på nerverne, så er du sgu godt på vej, JEG GIDER IKKE FUCKING DISKUTERE MERE MED DIG, FAT DET NU! find en anden fra top10 som du kan genere! hvis jeg skulle begynde at kritisere dig kunne jeg sgu bruge lang tid, men mit liv er for kort til det! brug din tid til ngoet fornuftigt! du må fandme mangle et liv hvis du sidder kl. lort fredag aften og ik laver andet end at lege politimand og kritisere folk og diskuterer! ok jeg sidder har også selv, men du pisser mig så meget af at jeg ik kan lade være med at svare
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 03:25 #91
Du har fuldstændig ret i at jeg ikke ville få nogle point, da jeg ikke havde givet et svar du kunne acceptere....

Desuden var der ikke noget egentlig spørgsmål i det spørgsmål, du kritiserede bare designet og de tog det til efterretning. Hvad fik du mon ikke svar på?

Og nej, hvem skulle jeg ellers være efter de andre er kommet på TOP10 listen uden at svine folk til. Og uden at mobbe folk som Wip13

Det at du bliver så sur kunne tyde på jeg havde ramt noget. Sandheden er ilde hørt.

Du bander mere end min 8 årige genbo.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 03:40 #92
ja jeg bander fordi du irriterer mig
jeg ville ikke lukke det, da der skulle mere input til, syntes jeg
dem som var på top10 den var også blevet generet af wip13, havde han været her i dag havde det sikkert været ham du havde irriteret (damn hvorfor er det ik ham)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juni 2001 - 19:13 #93
Er det ved at være lukketid?