Avatar billede rewinder Nybegynder
16. maj 2003 - 17:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Imagelist og Alpha på XP ikoner

Hejsa

Jeg har i lang tid, forgææves, prøvet at extracte ikoner fra filer i Windows XP, hvilket ikke har været noget problem.
Ikonerne bliver langt ind i en imagelist, som er knyttet til fx. en toolbar.
Når ikonerne bliver vist på knapperne, er den del af ikonet som er semi transparent blevet erstattet med en solid sort farve, som ser totalt grimt ud.

Er der nogen, som ved hvad problemet kan være?

Så vidt jeg er kommet frem til, er det et problem med TImagelist komponenten.

Jeg har både prøvet med SHGETFILEINFO og ExtractIcon og ExtractIconEx og det sker med allesammen!

- Rewinder
Avatar billede stone Forsker
18. maj 2003 - 09:19 #1
hmm... har lige prøvet det samme, men har ikke det problem. jeg har udtrukket flere ikoner fra shell32.dll og lagt dem i en imagelist, prøvet med forskellige controls.
Avatar billede rewinder Nybegynder
19. maj 2003 - 10:22 #2
Nå, nu har jeg fundet en anden løsning, som virker, så jeg lukker spørgsmålet!!!
Avatar billede stone Forsker
19. maj 2003 - 12:52 #3
og hvad var det for en løsning ? bare lige for en ordens skyld