Avatar billede tim_rosenvinge Nybegynder
16. maj 2003 - 12:25 Der er 12 kommentarer

netværk mellem to compueterer

jeg har to computerer der deler switch og køre fint på internettet sammen. kan man også få de to computerer til at "snakke" sammen på et hjemmenetværk? hvordan?
Avatar billede barn3y Nybegynder
16. maj 2003 - 12:34 #1
Hvis de køre på internette sammen, så er de jo også på netværk... Prøv at sige "søg efter computer" og se hva den finder!
Avatar billede tim_rosenvinge Nybegynder
16. maj 2003 - 12:40 #2
så finder jeg lige præcis ingenting
Avatar billede tim_rosenvinge Nybegynder
16. maj 2003 - 12:42 #3
altså andet end den com. jeg søger fra
Avatar billede halifax Nybegynder
16. maj 2003 - 12:46 #4
Har du på de to pc'er markeret Fil- og udskriftsdeling og angivet de drev eller mapper, som skal være delt?
Avatar billede barn3y Nybegynder
16. maj 2003 - 12:46 #5
hmm... Har du 2 netværkskort i den ene computer?
Avatar billede barn3y Nybegynder
16. maj 2003 - 12:48 #6
Jeg har 2 computere, hvor der er 2 netværkskort i den ene... Så går internetstikket ind i det ene kort, og det andet kort/stik går i switchen.. Så køre det :D
Avatar billede tim_rosenvinge Nybegynder
16. maj 2003 - 13:02 #7
der er stadig ikke bid. jeg har et netværkskort i hver com. der går op til switchen, hvor de mødes med indernet forbindelsen
Avatar billede riisager Nybegynder
16. maj 2003 - 15:25 #8
hvilket operativsystem har maskinerne ?
hvilken IP adresse har de ?
kan maskinernes IP pinges ?
kan maskinernes navn pinges ?

check følgende :
arbejdsgruppe på begge maskiner skal være den samme
netmasken skal være den samme
begge maskiner skal have delt et eller andet ud
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2003 - 19:23 #9
kig også på hvilke protokoller som er indstalleret undernetværk, det vil det også hjælpe hvis du sætter IPX protokollen på !
Avatar billede riisager Nybegynder
17. maj 2003 - 09:26 #10
IPX kan godt bruges, hvis man ikke evner at få det til at virke med TDC/IP.
Men det kan kan lade sig gøre med IP.
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2003 - 13:18 #11
riisager -> ja det kan godt lade sig gøre med alm tcp/ip hvis computerne ligger i samme subnet og iprange, ellers skal du bruge ipx
Avatar billede bamse82 Nybegynder
20. maj 2003 - 10:26 #12
Riisager _> hvis du har dynamiske ip-adresser ligger maskinerne sjældent i samme subnet og iprange... så derfor er IPX løsningen... :)