Avatar billede breon Nybegynder
16. maj 2003 - 11:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sort/hvid med en twist

Jeg kan se at der allerede er blevet stillet ca. 1 milliard spørgsmål ang. sort/hvid på TV, men jeg synes nu alligevel mit har en twist, og jeg har ikke kunne finde en løsning i tidligere svar.

September sidste år købte jeg en ny computer med et Ti4200 gfx kort med TV-out, og jeg købte samtidig et DVD-kabelkit hos Zitech. Det virkede fint og jeg kunne se DVD på mit fjernsyn, lige indtil for en måned siden. Midt i en film blev billedet sort/hvid, og jeg troede så at det var mit DVD kabelkit den var gal med. Jeg fik så byttet mit kabelkit uden problemer, og stor var min frustration da billedet stadig var sort/hvidt.

Det underlige er så, at nogle dage er der ingen problemer og billedet på TV'et er i farve, mens andre dage skifter billedet til sort/hvid efter noget tid og endelig er der de dage hvor billedet hele tiden er sort/hvid. Meget frustrerende.

Jeg bruger en registreret version af TVTool, og nej det er ikke fjernsynet der er noget galt med.

Jeg er så bange for at det måske er mit gfx kort den er gal med, måske en løsforbindelse (på trods af at det ikke engang er 1 år gammelt!), men inden jeg ringer til forhandleren, ville jeg lige høre om problemet kunne kunne skyldes andre ting?

Hjælp?
Avatar billede goni Nybegynder
19. maj 2003 - 22:54 #1
Hi breon!!
Nu kender jeg ikke TVTOOL men går ud fra det er software? Slet programmet og geninstallere det, hvis det ikke virker så ville jeg forhøre mig hos forhandleren "af grafikkortet" når nu kortet er under et år gammelt.Så hvis der stadig væk er garanti på det så se at reklamere...
Avatar billede breon Nybegynder
24. marts 2004 - 20:47 #2
lukker