Avatar billede claus.arndt Nybegynder
16. maj 2003 - 01:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt teleselskab

Det er et nyt teleselskab (ABtelenet), specielt til boligforeninger. Der har fastnet, ADSL og bredbåndsnet til billige priser.
Nogen der har hørt om det og ved hvordan servicen er?
Avatar billede the_collector Novice
16. maj 2003 - 01:23 #1
Jeg kan godt se hvad de tjener deres penge på.
  3. Fast linje kan være baseret på kobber eller lysleder eller en kombination af begge dele. Det er det produkt virksomheder oftest vælger, når de vælger internetforbindelse. En fast linje på 2 Mbit anses for rigeligt til boligforeninger på 50-150 lejemål.
Sakset fra http://www.abtelenet.dk/internet.html.
En 800 kr/md forbindelse sælger de videre til 2000-6000 kr/md. I skal regne med at om aftenen vil internet forbindelsen være supersløv, med mindre flertallet af medlemmer er uden pc.
Avatar billede the_collector Novice
16. maj 2003 - 01:26 #2
Da IP-telefoni også bruger af båndbredden, så er der stort set intet tilbage af båndbredde til internet. Dvs reelt sælger de en 2 Mb linie for 4450-13350. Internet og telefoni kan I sikkert gøre billigere selv.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
16. maj 2003 - 01:35 #3
Tak, collector!
Jeg har skevet følgende mail til ABtelenet:

"Jeg vil gerne flyttes til ABtelenet, har orange fastnet og internet hos wanadoo (56K) og ønsker bredbåndsnet eller ADSL. Vi har nogle gamle telefonkabler her fra KTAS, lagt i ca. 1960. Boligselskabet er AKB. Så jeres reklamer som var hængt op på hoveddørene her på Jagtvej 219, København Ø.
Vi har også Hybridnet, hvis det skal gå denne vej, men det kræver nok en kabeludskiftning og et flertal i beboerforening.
Der er ikke ret mange her, der har internet, men der er ved at flytte flere unge mennesker ind."

Priserne for fastnet er 16/9 øre, 49 kr. telfabnm. 40 for ADSL.
Avatar billede rst Nybegynder
26. maj 2003 - 12:26 #4
prøv at checke bolig.net og eller- ab-innovation.dk

de laver også noget rimelig blæret mht. telefoni, dvs. VoIP (har set en demo, og det virker fantastisk, og er yderes simpelt at få installeret).
Avatar billede voipfreak Nybegynder
26. maj 2003 - 23:43 #5
Hej

Jeg tror i har misforstået noget. ABtelenet sælger ikke internetopkoblinger.
ABtelenet er et teleselskab og ikke ISP. Hvis din andels/ejerforening har et dobbeltkablet ethernetværk, kan de opsætte en telefoncentral i ejendommen.

Angående båndbredde så bruges voicecodec G.723.1 som bruger 6.3 Kbit/s. Når du
snakker. Når du ikke snakker (ca. 50 % af tiden) sendes baggrundsstøjen stærkt komprimeret med 1.1 Kbit/s.
Avatar billede os123 Nybegynder
10. april 2004 - 12:10 #6
www.ADSL-telefoni.dk er på vej med et produkt for fastnet og mobil telefoni