Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 16:21 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

digital kamera, hvad skal jeg vælge

200 point fra zak_mckraken
Luk annonce  Jeg står for at skulle købe mig et digitalkamera, men er kommet i den irriterrende situation, at jeg ikke kan vælge.
Jeg er en simpel amatør"fotograf", som godt kan lide tanken om at kunne vælge og vrage blandt de billeder jeg tager- derfor er digitalt kamera.
Når man søger rundt på nettet, bliver man jo efterhånden bidt af de fordømte tingester og nu er jeg eferhånden blevet så kritisk at intet mindre end et spejlrefleks digitalkamera kan gøre det!
Og det er jo tåbeligt, er som sagt amatør.
Kan nogen komme med et rigtig godt bud på et kamera til mellem 2000 og 4000 kr, som skal kunne tage gode billeder selv i dårligt lys.
Optisk Zoom må der også godt være meget af, da jeg synes 3X er for lidt.
Jeg selv har forelsket  mig i Olympus C-720 og C-700 nogen som har erfaringer med dem?
På forhånd tak
Pigen
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 16:22 #1
eh...jeg er vist kommet til at gøre noget forkert her!!
Jeg kom til at lukke spørgsmålet før jeg skulle (det er første gang jeg forsøger mig med dette her)
Avatar billede jeejpe Nybegynder
15. maj 2003 - 16:28 #2
Jeg har købt et Fujufilm Finepix 2800Z til 3000,- godt spejlreflekskamera
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 16:37 #3
hejsa jeg har lige købt olympus c-720 og er vildt tilfreds, tager kanon billeder som også er gode at printe ud :) dejligt kamara, havde tidligere et c900 som også var godt, men ikke i forhold til c-720.

Desværre er c-720 på vej ud af markedet! (og c-700 er udgået) de nye hedder 730, 740 eller 750

c-720 og 730 er de sidste kort hvor man kan bruge smartmedia, på 730 kan man dog bruge den nye type som hedder XD.

men jeg er vildt tilfreds med mit køb :) jeg købte mit til 3999,- hos www.a-photo.dk da merlin ikke havde flere hjemme til samme pris
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 16:47 #4
jeepe;
Jeg har læst at det kamera du nævner er elendigt indedørs i dårlig belysning.
Desuden er det vel ikke et spejlrefleks kamera til den pris?
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 16:49 #5
kenp;

Jeg overvejer at købe mit brugt, men jeg er bekymret for om c-700 og c-720 kan tage gode billeder indendørs i dårlig belysning?
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 16:52 #6
jeg har ikke problemer med mit kamara, som bliver brugt flittigt, og for det meste kun inden dørs! og jeg klager ikke
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 16:56 #7
kenp; man er vel nødsaget til at købe noget ekstra udstyr, såsom ram ikke sandt?
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 16:58 #8
man kan hurtigt komme ud for at løbe tør for plads på de kort som følger med, hvis man tager i den højste/bedste opløsning.

ellers er det ikke nødvendigt med udstyr! (udover en computer at flytte dem hen på)
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 17:01 #9
okey.
Jeg overvejer meget at købe et 720 som du har, ved du forresten hvad den store forskel er på de to kameraer? (700- 720)
700 har jo 10X zoom mens 720 kun har 8X.
Men er det ellers så ikke kun deres mega pixels som er forskellige?
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 17:07 #10
jo det mener jeg hvis du ikke har været her så kan du læse om 700 og 720 her

http://www.olympus.dk/digital/c700uz.htm
http://www.olympus.dk/digital/c720uz.htm
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 17:13 #11
det kigger jeg lige på.
Tusind tak for hjælpen.
Hvordan giver man point?
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 17:20 #12
Det er forsent du har afvist mit svar tidligere ! og givet point til jeejpe !
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 17:21 #13
hov...det må du undskylde.
Jeg er knap så teknisk.
Kom også til at skrive på min kærestes konto!
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 17:23 #14
Underligt nok kan jeg ikke oprette min egen konto, selvom jeg logger ham ud??
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 17:28 #15
det går vist godt ;) men hvis det var en fejl at jeeper fik point må du jo bede ham/hun om at oprette et spørgsmål hvor du får point retur (med henvisning til dette spørgsmåå)
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 17:31 #16
og hvordan gør man så det?
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 17:34 #17
skriver det her :) hvor du beder om at få dem retur, så gør han det nok ellers kommer co-admin nok ;) men var det også den rigtige fordeling du fik lavet i det andet spørgsmål du fik oprettet
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 17:40 #18
Jeg har lige skrevet på det andet spørgsmål og bedt om at få point retur!
Det er ikke sådan at være pige på et mandsdomineret forum (suk)
Jeg habde vist ikke lige fattet det der point system så jeg kom til at give en eller anden 200 point (gulp) og så endda min stakkels kærestes!!
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 17:42 #19
Og ,nej, du har helt ret pointfordelingen var vist "lidt" hen i vejret på det andet spørgsmål også.
Men kan jeg overhovedet få pointene tilbage, når jeg ved en fejl er kommet til at udlove så mange? (er meget flov)
Avatar billede zak_mckraken Nybegynder
15. maj 2003 - 18:11 #20
jeejpe;
Jeg sætter selvfølgelig pris på din deltagelse i mit spørgsmål, men jeg er, uvidende derom, kommet til at give dig point.
Jeg er ny i dette her og er ved en fejl kommet til at bruge min kærestes konto, da han var logget på, hvilket jeg ikke havde set.

Vil du være så elskværdig at oprette et spørgsmål, så jeg kan få pointene tilbage og give dem til den som burde have haft dem?

Jeg håber du vil imødkomme min forespørgsel, da jeg er ked af at være kommet til at misbruge min kærestes point/konto.

Venlig hilsen Maika
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2003 - 18:14 #21
*GGG* det er hvad som sker engang imellem