Avatar billede magnuson Nybegynder
15. maj 2003 - 14:08 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

kopier farvet celle

jeg prøver lige igen
hvis jeg ikke har forklaret mig ordentligt
jeg vil gerne have kopieret farven fra en celle til en anden.
(lidt lige som det ladre sig gøre med ctrl+c)
men det skal bare være automatisk nå jeg sætter fx. en grøn celle i a8
laver den automatiskt en i m10
kan det ikke lade sig gøre ?
mvh magnus
Avatar billede janvogt Praktikant
15. maj 2003 - 15:10 #1
Din beskrivelse minder om en funktion, hvor du f.eks. i en celle kan skrive =MalCelle(A8), hvorefter den pågældende celle så får samme farve som A8.
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre. En funktion returnerer kun en værdi, og ikke et celle-format.
Selv om det kunne lade sig gøre ville opdateringen heller ikke automatisk, idet det kræver en genberegning af arket (F9).

Så mit bedste bud på et svar må være: Det kan ikke lade sig gøre!

Nu kender jeg ikke din præcise problemstilling, men en alternativ løsning kunne være at anvende betinget formatering.
Avatar billede kabbak Professor
15. maj 2003 - 15:11 #2
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
    Range("M" & Target.Row + 2).Interior.ColorIndex = Target.Interior.ColorIndex

    End If

End Sub

denne skal ligge i det aktive ark
Den farve der er i a8 gives også til M10
Avatar billede magnuson Nybegynder
15. maj 2003 - 15:26 #3
ja kabbak det gør den godt nok ..men først når jeg 12 oven på fældtet det var ikke meninge virker ikke bare ved f9
Avatar billede magnuson Nybegynder
15. maj 2003 - 15:28 #4
12 = skriver
Avatar billede magnuson Nybegynder
15. maj 2003 - 15:30 #5
hold då op en ord spadser tekst jeg har skervet der
men der menes at den først opdater når der skrives på celle a8
og den virker heller ikke ved at trykke f9
Avatar billede kabbak Professor
15. maj 2003 - 15:33 #6
Ja jeg ved godt at det først virker når du skriver i den, men du kan jo farve dine felter først og så klikke på dem på tilbage vejen, så opdateres de også.
Avatar billede magnuson Nybegynder
15. maj 2003 - 15:37 #7
tjaa det kan man vel ......
Avatar billede jkrons Professor
15. maj 2003 - 15:40 #8
Jrg prøvede at svare på det samme spørgsmål i går. Kaabaks forsla holder i det konkrete tilfælde. Men hvis du skal kunne sætte farven en given celle lig farven i en hvilken som helst tilfælde anden celle, vil jeg fasthold at det ikke kan lade sig gøre, hverken med en fuktion eller en makro. I hvert fald ikke på den måde du ønsker det.
Avatar billede magnuson Nybegynder
15. maj 2003 - 15:46 #9
ok men det er for de jeg har 2 dato linie
hvor jeg kan se om mit skib ligge i rønne eller kbh
og de er fuldstændig ens
men kan da egentligt godt være det nemeste er at lave noget cut and past....nå jeg nu tænker mig lidt om
men ellers 1000 tak for hjælpen
super fedt sted det her
Avatar billede magnuson Nybegynder
15. maj 2003 - 15:50 #10
hvad gør jeg så med de point her
hvis jeg vælger alle som acepter får i så 60 point hver
orv...så er jeg snart i minus
jeg er jo newbi
Avatar billede janvogt Praktikant
15. maj 2003 - 16:03 #11
Så deles pointene mellem dem, som har lagt et svar.
Avatar billede bak Seniormester
26. juni 2003 - 18:12 #12
Hvis det stadig er et problem så tag lige et kig her
http://www.eksperten.dk/spm/369444