Avatar billede landmark Nybegynder
15. maj 2003 - 13:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

avi til mov...?

jeg ved! spørgsmålet er stillet før... - men der mangler link og forklaring...

Hvordan konverterer man AVI til MOV...?

Jeg er ikke interesseret i at høre historier om at MOV er dårligt og om alle mulige andre formater...
Avatar billede vraa Nybegynder
15. maj 2003 - 13:47 #1
Programmet tmpeg encpder eller adobe premiere.
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. maj 2003 - 13:47 #2
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Det er ikke tilladt:
"oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk."
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 13:51 #3
Tag et kig på www.dvdrhelp.com
Avatar billede vraa Nybegynder
15. maj 2003 - 14:02 #4
sorry læste ikke spørgsmålet ordentligt. Tmpeg enc. kan ikke konvertere til mov. jeg ved dog ikke om premiere har muligheden for det.
Avatar billede runej Nybegynder
15. maj 2003 - 14:26 #5
Det er supersimpelt, men det kræver en investering på 30$. Med Quicktime pro kan du nemt og uden videre konvertere fra avi til mov. I Quicktime pro er der et codec der heder Sorenson 3, brug det, det er det bedste codec til mov filer på nettet. Hvis du er interesseret er jeg medforfatter på et hæfte (video på hjemmesiden. Du kan låne den på biblioteket. Når du har komprimeret dine fil, kan du helt gratis hente div. html koder til implemeteringen af dine film på www.streamdev.com.
RuneJ
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. maj 2003 - 14:31 #6
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. maj 2003 - 00:22 #7
Og jeg gentager lige mit svar... :)

Du kan bruge Adobe Premiere i en 30 dages trial, hvis det var noget... Ellers mener jeg du skal have fat i QuickTime Pro for så kunne konvertere til mov!!
Avatar billede landmark Nybegynder
16. maj 2003 - 10:35 #8
>>runej - lægger du lige et svar...
Avatar billede runej Nybegynder
16. maj 2003 - 12:30 #9
Hermed gjort.
RuneJ
Avatar billede landmark Nybegynder
17. maj 2003 - 12:25 #10
hmm... runej - et svar...?
Avatar billede runej Nybegynder
17. maj 2003 - 14:24 #11
Ahh nu forstår jeg. Okey er er hvad du gør.

QT Pro: Åben file -> import. Find din Avi. Tryk OK.
Qt laver nu en mov fil. Nu skal du konvetere den til nettet.
File -> eksport. Et dialog vindue kommer frem.
Nede i Export skal du sikre dig at der står " Movie to Quick Time Movie". Vælg -> Options. Det er her du sætter dine komprimerings settings.  Set flue ben i video. Tryk på settings. Find sorenson 3.
Set frames til 12,5 -> Set keyfreme til 125
Tryk Ok
Í Size sætter du størelsen (pixel) på din komprimeret film
I Sound skal du bruge Qdesign Music 2.
Er det svar nok ???
RuneJ
Avatar billede landmark Nybegynder
18. maj 2003 - 18:20 #12
øøøhhh! - >>runej tak for din yderligere forklaring og indsats..., men det var nu bare et "svar" istedet for en "kommentar" jeg ventede på...?

du skal ude til venstre klikke "Svar" før du klikker på udfør... - så du kan få nogle points.... :-) :-o  - get it...? :-)
Avatar billede runej Nybegynder
19. maj 2003 - 09:23 #13
doooooooooooooo okey, her er et svar.
Avatar billede landmark Nybegynder
19. maj 2003 - 09:34 #14
:-)