Avatar billede jakoba Nybegynder
26. november 2000 - 17:16 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

webservere. Anbefalinger søges

Hvad er en god (gratis) server at downloade og lære perl, asp, osv på?
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. november 2000 - 17:18 #1
www.apache.org

Ikke den fedeste til ASP, men det kan vidst lade sig gøre!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
26. november 2000 - 17:19 #2
hvis du har win98/me/2000 er der mulighed for at installere pws på 98/me(personal web server) og iis(internet information server) på 2000
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. november 2000 - 17:23 #3
keep em coming :).
gerne med lidt forklarende tekst. jeg er totalt nybegynder mht servere
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. november 2000 - 17:32 #4
Hvis du skal bruge ASP så vælg en M$ server.
Ellers så haps en LINUX eller BSD med Apache.
M$ er bare ikke gratis der betaler du for OS\'et så hvis det skal være helt gratis så glem M$ og bruge nogen af de gratis OS\'er der er på nettet.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. november 2000 - 17:36 #5
victor44 >> forestiller mig at have den installerret på PC-en (win98) som baggrundsjob.
eller er det meget at forlange?
Avatar billede canders Nybegynder
26. november 2000 - 17:37 #6
PWS og IIS fra microsoft vil sikkert være den bedste server for dig hvis du er nybegynder. De følger med henholdsvis Win98/me og WinNT/Win2000.
I Win2000 får du den nye version 5 som er meget brugervenlig.
Hvis du skal bruge en server der virkelig skal kunne klare noget belastning skal du kigge på en Apache server eller IBM HTTP server.
Sidst nævnte er faktisk en Apache server med en rimelig intuativ GUI som gør den den nemmere at gå til. For begge produkter gælder det at du kan finde en masse information hos udbyderne og på nettet.

Konklusion: Hvis du bare skal hurtig igang med at lære at programmere og ikke er interesseret i webseren i sig selv skal du vælge IIS fra Microsoft (hvis du har adgang til en sådan). Hvis du vil bruge din viden om webservere i fremtiden bør du vælge Apache eller IBM Http server - de er begge gratis. (Kan downloades fra henholdsvis www.Apache.org og www.software.ibm.com)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. november 2000 - 18:04 #7
apache it is.  Tak til alle.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. november 2000 - 20:25 #8
til de der følger efter:  en oversigt over masser af servere (men uden kommentarer)

http://webcompare.internet.com/cgi-bin/quickcompare.pl