Avatar billede iceman141 Nybegynder
14. maj 2003 - 22:09 Der er 7 kommentarer

stater helt fra bunden

HeeeeeeY der ja jeg er ny på siden me et nyt spørgesmål jeg har linge ønsket mig at kunne programere spil men ar aldrig vist noget om hvordan man gjorde hved ikke hvad for nogle programer jeg skal bruge og ditten og datten ja som sagt jeg stater helt fra bunden jeg tenkte på om jeg ikke kunne få nogle program og lidt hjælp til hvordan man gør jeg kan bare nøjes med at skrive navnet på programet så finder jeg selv ud af rasten ellers skriver jeg tilbage igen hyg hyg..
,.-'¨-¨'-.,IcemaN,.-'¨-¨'-.,
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. maj 2003 - 22:11 #1
hvis du vil programmere et spil skal du nok over i c++ eller java kategorien. Acad er nogle lidt andet :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. maj 2003 - 22:14 #2
evt flash eller director kategorien der er en del muligheder :) kommer lidt and på hvad du vil lave.  og velkommen til foresten
Avatar billede game_tracker Nybegynder
14. maj 2003 - 22:15 #3
game studio a5
Avatar billede game_tracker Nybegynder
14. maj 2003 - 22:16 #4
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. maj 2003 - 22:17 #5
Avatar billede game_tracker Nybegynder
14. maj 2003 - 22:18 #6
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. maj 2003 - 17:20 #7
For at lave hurtige spil (som vi kender dem idag) skal du kunne et kompiler 3. level sprog saa som C/C++, Delphi. Defor duer VisualBasic og Java desvaerre ikke! Ud over det skal du kunne et 2. level sprog nemlig "Assembler".
Og selvfolig en kompiler der baade kan kompile High Level Language og Assembler fra eventuelt Microsoft eller Borland.

Det naeste skridt er at programmere grafik (3D) med enten OpenGL eller DirectX. Du skal desuden kende vanvittig meget til matematik (beregne Cos, Sin, Tan osv., men ogsaa med matrix udregninger). Saa hvis du er god til geometri er det kun et plus.

Og saa selvfolig at kunne designe 3D modeller, laegge teksture paa dine modeller i et eller andet 3D program saa som 3D Studio Max.

Saa alt i alt er det et stort arbejde at gaa i gang med, hvis du starter HELT fra bunden - nogle aars haardt arbejde og du er ved at vaere der!!!

Held og Lykke
ZeroHero