Avatar billede elcoyote Nybegynder
26. november 2000 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bøwl i opstarten

det er egentligt ey lidt banalt problem, men here goes:
nær windows starter, åbner den ofte et vindue for hvert hd drev og partion, og da det bruger ubehageligt mange ressurcer i opstarten, vil jeg gerne have den til at holde op med det!
men hvordan gør jeg?
Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 15:53 #1
godt spm. lytter lige med. Men vær opmærksom på at hvis du går af de naturlige kanaler
start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysninger funktioner og program til registreringshaløjsa - Så ryger du lige i fælden - Her vil den nemlig hver gang man starter op føre gamle dos filer over i windows registrerings databasen. Og det er virkeligt noget der tager resourcer (hver gang)- jeg arbejdede med det en gang men var i sidste endne nød til at vende tilbage til et tidliger gendannelsespunkt.
Avatar billede elcoyote Nybegynder
26. november 2000 - 16:07 #2
og på dansk?
Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 16:12 #3
LOL// ok det program som jeg plejede at bruge til at ændre opstarts ting i på win98 er der kommet en fejl i der gør at computeren bliver væsentlig langsommere hver gang man åbner det. Så derfor lytter jeg med fordi jeg også er interesseret i at få det løst :-)
Avatar billede teknik Juniormester
26. december 2000 - 15:34 #4
...lyder mystisk...prøver lige at \"genfortælle\", for at se om jeg opfatter det rigtigt:
..en gang i mellem, så kommer der \"umotiveret\" et vindue med hver HDD partitions indhold...
altså f.x. c:\\ d:\\ e:\\ og viser alle filer/foldere for hvert drev ....???

Og så lige lidt checkspørgsmål
1. Hvor tit er \"ofte\" ?  1 af 10/dagligt ....
2. Er i flere brugere på PC\'en ?
3. Er alle vinduer lukket ved afslut ?

Ideer:

Prøv at vælge:
-Start, -kør, -skriv msconfig, -tryk  ok, -vælg fanen start,
se hvad der er sat til at \"starte\", og prøv evt. at fjerne \"v\" ved en eller flere af indstillingerne...
Kig nøje, om der er nogle programmer der forekommer dig \"mystiske\"
Et program som starter periodisk er fx. microsofts \"vedligeholdelses-orakel\"...MS...øøøh
Men at det skulle åben vinduer med HDD-drev...det lyder mystisk...

..har pt. kun denne relativt simple ide. - men prøv den dog alligevel.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede elcoyote Nybegynder
28. januar 2001 - 17:22 #5
det var mere eller mindre hver gang 9/10 men en formatering løste det - msconfig viste ingen abnormaliteter
Avatar billede zuluzapper Nybegynder
23. juni 2001 - 11:31 #6
Hos mig Popper de kun op når min firewall er slået til under opstarten... ´Når jeg starter den manuelt efter opstart, sker dette ikke..