Avatar billede duppe Nybegynder
14. maj 2003 - 19:12 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

thumbs til brug på internet

Hej

Jeg er ved at lave noget hjemmeside for sjov noget, og her vil jeg gerne ligge nogle billeder ud, hvilket program skal man købe for at man kan ex. vælge 20 billeder og så laver den automatisk nogle små thumbs af dem eller ligende
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2003 - 19:17 #1
Jeg har noget php der kan gøre det.
Var det noget?
Avatar billede duppe Nybegynder
14. maj 2003 - 19:22 #2
det er vel ikke noget jeg umiddelbart kan finde ud af. Havde regnet med at et eller andet billedebehandlingsprogram kunne gøre det, jeg bruger dreamweaver mx til at lave siden med - og den kan øjensynlig ikke
Avatar billede cdc Novice
14. maj 2003 - 19:24 #3
photoshop kan det
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2003 - 19:29 #4
/cdc>> Photoshop køber man ikke til et par billeder på en side for sjov.
Går ud fra at du kender prisen cdc. *G*
Avatar billede cdc Novice
14. maj 2003 - 19:32 #5
jo det skulle jeg mene at jeg kan, jeg kører stadig med PS 4.0 hjemme :o)
Ved ikke om psp kan det, har aldrig undersøgt, men det kan også laves i asp
Avatar billede chili17 Nybegynder
14. maj 2003 - 19:37 #6
Avatar billede capriole Nybegynder
14. maj 2003 - 19:40 #7
Irfanview kan og det er gratis. Men det afhænger selvfølgelig an hvor automatisk du mener. http://www.irfanview.com/
Du kan enten vælge en toturialagtig ting som laver thumps - eller ælge at lave en batch og resize en hel mappe.
Avatar billede duppe Nybegynder
14. maj 2003 - 22:17 #8
tusind tak for svarende - jeg tjekker det hurtigst
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2003 - 22:25 #9
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2003 - 22:25 #10
Det var et svar.  ;)
Avatar billede duppe Nybegynder
18. maj 2003 - 21:19 #11
håber det er ok med point -
Avatar billede capriole Nybegynder
18. maj 2003 - 21:26 #12
Helt fint for mig - takker!
Hvad valgte du?
Avatar billede chili17 Nybegynder
18. maj 2003 - 21:32 #13
takker for point :o)
Avatar billede duppe Nybegynder
18. maj 2003 - 21:35 #14
jeg valgte infanview, er ret god, og så er den gratis - det er næsten det bedste :-)
Avatar billede capriole Nybegynder
18. maj 2003 - 21:41 #15
Ok - godt valg må jeg jo så sige :o) - bruger den selv meget.
Husk at hente plugins, så kan du også redigere billeder en anelse i.f.h. til farver o.s.v. med den, det er o.k., men selvfølgelig ikke med samme muligheder som de store redigeringsprogrammer.