Avatar billede nima Nybegynder
14. maj 2003 - 00:21 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

D-Link DI-604

Hej..

Jeg sidder med en router som jeg har leget lidt frem og tilbage med. Lige pludselig kan jeg ikke få kontakt til den overhovedet! Jeg ved ikke rigtig hvad der er sket, men når jeg prøver at gå ind på adressen http://198.168.0.1 (til routeren) dukker den sædvanlige windows error side frem. Jeg har prøvet ALT, og jeg kan simpelthen ikke få kontakt til den. Har også prøvet reset knappen bag på, men det hjælper ikke. Har i muligivis et tip?

på forhånd tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. maj 2003 - 00:27 #1
Pröv at gå ind i internet options->connections->lan settings og sät kryds i automaticly detect settings
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. maj 2003 - 00:29 #2
properties i stedet for options selvfölgelig
Avatar billede greensworld Nybegynder
14. maj 2003 - 13:26 #3
Hvis du har et firewall program kørende alla ZoneAlarm skal du åbne for port 88.
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 17:30 #4
hva firmware køre routeren med.. sikkert nok 1.62b1. mit svar.. prøv at opdater den.. her er linket.. firmware v 1.80 hent den.. http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=2#2 <-- der er et autoprogram med som selv opdater routeren..
Avatar billede nima Nybegynder
14. maj 2003 - 17:49 #5
jamen, det er mærkeligt, for den virkede jo, indtil jeg kom til at lave rav i den.. Men tror du det vil hjælpe af installere et nyt firmware?? Bortset fra det, hvordan kan jeg få tjekket hvilken version af firmware routeren har?

-Nima
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 21:44 #6
hvis du endnu ikk har opdaterede firmware på routeren kan du se standart firmware version på undersiden af routeren... mit gæt er nok 1.62b1.. har lige købt min D-Link DI604 for en uge siden med firmware version 1.62b1
Avatar billede greensworld Nybegynder
14. maj 2003 - 22:52 #7
Flot - jeg har lige været i korrespondance med Dlink support for at få den seneste firmware - og de sendte mig kun 1.62b2. Der står heller ikke noget på deres hjemmeside om 1.80 :(
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. maj 2003 - 23:05 #8
1.80 er nok til USA, den har et andet udseende end det Europäiske. Det er virtual server der er lidt anderledes.
//Michael
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 23:08 #9
jeg fik en mail med version 1.80 er www.dlink.dk .. hmm.. på det tidspunkt havde jeg allerede opdateret den.. hvis du også har problemer med msn messenger så er det løst i den nye version.. opdater nu bare ellers kommer du ikke videre.. har allerede gjort det hos 3 andre og de har fået deres problemer løst..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
14. maj 2003 - 23:11 #10
Micheal <--- som beskrevet før er US versionen 2.60 og ikk 1.80 for det er den europæiske firmware version.. mærk mine ord.. jeg har ekspertise indenfor dette område..
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. maj 2003 - 09:25 #11
Jeg har selv 1.80 og det fungerer, men som sagt er der lidt forskel på den virtuelle servers udseende. Den har et Amerikansk udseende og troede derfor at det evt. kunne väre den Amerikanske model.
Avatar billede iq0 Nybegynder
15. maj 2003 - 10:49 #12
gå ned i kør og skriv command i det dospromt der kommer frem skriver du ipconfig... der hvor der står gateway for det netkort der sidder til routeren... der kopierer du den ipadresse

det er den adresse du skal bruge for at komme i kontakt med routeren..

nu er det så bare at skrive http://"gateway ip" og så burde du komme ind på din router..

det lyder som om at du har skiftet ip på selve routeren...

prøv det... :D
Avatar billede samira Nybegynder
17. maj 2003 - 17:37 #13
Hej, jeg sidder med samme problem som Nima, automaticly detects settings er aktiviret, under ipconfig er der ikke nogen værdi ud for Default gateway, er det ikke mystisk. iøvrigt kan man se på routerens Wan lampe og modem aktivity lampen at de "kommunikerer", de blinker i hver tilfælde parallelt. Men det er helt umuligt at komme i kontakt med routeren
Avatar billede nima Nybegynder
18. maj 2003 - 10:39 #14
Problemet er stadigvæk ikke løst endnu. Jeg har prøvet i ipconfig at lave en release og en renew, men da den ikke kan få kontakt til dhcp-serveren er det ikke muligt at lave en release. ´
Det er muligt jeg har skiftet ip på selve routeren (uden rigtig jeg har lagt mærke til det) men burde reset-knappen bag på routeren så ikke tilbage stille fabriksindstillingerne? Jeg syntes ikke rigtig reset knappen fungere.

Point'ene hæves fra 60 til 120 !!!
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
18. maj 2003 - 14:50 #15
Update firmware... DET HJÆLPER..!
Avatar billede samira Nybegynder
18. maj 2003 - 17:14 #16
gambler - når du skal opdatere firmware spørger den om routerens ip, og da den tilsyneladende ikke har nogen mere kan du ikke komme til at opdatere ?
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
18. maj 2003 - 23:16 #17
der er et program med som selv finder routeren og updater firmwaren, uden at man skal skrive en ip adresse...
Avatar billede samira Nybegynder
19. maj 2003 - 21:34 #18
hej igen, stadig problemer!! når jeg prøver at installere firmware (både 1,8 og 1.6 2b,) hentet på nettet kommer den med følgende meddelelse: 192.168.123.254  crash and IP unreachable, den vil ikke "modtage" hvis jeg skriver en anden adresse, den samme meddelelse kommer igen. På den medfølgende CD er der kun et program der hedder Fredom security & .. + div adobe manualer ikke det du skriver om.
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
19. maj 2003 - 21:40 #19
samira <-- hvis du bruger linket her [ http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=2#2 ] og downloader version 1.8 så er der et program med i zip filen du downloader som du opdater firmware med.. ellers kan du skrive din email så sender jeg filerne til dig..
Avatar billede samira Nybegynder
19. maj 2003 - 22:13 #20
hej gambler, det er den der hedder :2003410_604_180.exe,? det er den der kan finde routeren men skriver det jeg nævnte ovenfor: 192.168.123.254  crash and IP unreachable
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
19. maj 2003 - 23:50 #21
hey samira --> prøv at hive alle stik fra til switch, modem, strøm, osv... sæt nu et direkte kabel mellem routeren og din pc.. ikke tilslutte til modem eller andet.. sæt strøm til find et spids genstand og tryk reset.. boot pcen op og prøv så at update firmware igen... og husk kun router og pc.. hvis dette hjælper sammel det hele igen som det var før.. hvis ikk er det muligvis den chip hvor firmware'en ligger i beskadigt og så kan jeg desvære ikke hjælpe..
Håber det kommer til at virke..
Avatar billede samira Nybegynder
20. maj 2003 - 19:43 #22
Hej Gambler tak for al hjælpen, jeg tror routeren er beskadiget, jeg gjorde som du sagde, nu kom den "gamle" IP adresse 192.168.0.1 frem på opdateringsboksen men adressen var ledsaget med "IP unreachable".
Så den må hellere tilbage til rep.
Avatar billede nima Nybegynder
24. maj 2003 - 11:49 #23
Jeg har fundet ud af hvad fejlen har været, det var selve routeren der var gået ned. Jeg fik den til rep, og den virker nu. Men tak for jeres hjælp. Hermed deler jeg pointene mellem jer.

- Nima
Avatar billede hub Nybegynder
24. maj 2003 - 12:01 #24
Du ved vel ikke hvad der gjort ved den ? Har haft problemet, men løste det ved at lave en reset. D-Link angiver 2 forskellige måder at resette på og det er kun den ene der virker altid..
Avatar billede nixon Juniormester
26. maj 2003 - 10:57 #25
sådan bare for god ordens skyld, er firmware 1.8 ikke kun til de amerikanske 604 ?? .. og derfor ikke beregnet til de danske ?? ..

Jeg skrev tidliger med DLINK´s support, som gjorde meget ud af at man ikke måtte benytte firmware til de amerikanske, da deres 604 ikke er identisk med vores.

Er der nogen der har opleved problemer ved at benytte 1.8 ?

... Jeg ved godt at dette ikke var mit spørgsmål, men mener det er relevant for nogle af svarene ...
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
26. maj 2003 - 18:13 #26
Jeg har opdateret min, med firmware version 1.8 og det virker fint.. Havde problemer med msn messenger hvor jeg ikke kunne tale med venner og bekendte efter jeg fik routeren sat på.. Nu kører det som det skal..

Lige til en orientering så hedder den Amerikanske firmware version 2.18 og den europæiske (Danske) version 1.80 - bare sån der ikke er nogen tvivl om det..
Via dette link finder man den europæiske (Danske) version af firmware 1.80.:
http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=2#2

Håber at vi har gravet nok i det!! ,)
Avatar billede samira Nybegynder
29. maj 2003 - 21:27 #27
Hej Gambler
Så lykkedes det også for mig. Jeg fik routeren byttet, og fulgte din anvisning så nu virker det hele, der er vist et eller andet med at kablerne skal monteres i en bestemt rækkefølge, men det kan NIMA, som jeg har talt med bedre fortælle, hvordan giver jeg dig point for hjælpen.
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
30. maj 2003 - 16:29 #28
Skid hul i det.. Det er da ligemeget.. Jeg hjælper gerne en anden gang. ;8)