Avatar billede nesral Nybegynder
13. maj 2003 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

slettet fra win 98

er der nogen der ved hvad man kan gøre hvis man er kommet til at slette noget der ikke skulle have været slettet det er en win 98 maskine og der er slettet så meget at den ikke kan starte op så jeg har sat den i en xp maskine der fint kan læse hvad der tilbage

mvh nesral

det er vigtigt derfor er point høje
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 16:43 #1
Installer Windows98 oveni den gamle installation.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 16:46 #2
Ved du hvad det er der mangler?
Får du en fejlmeddelelse eller kan den overhovedet ikke køre, hverken almindeligt eller i fejlsikret?
Avatar billede nesral Nybegynder
13. maj 2003 - 16:50 #3
nej men xp kan sagtens finde hd med alle de filer der er tilbage men alle mine excel (*.XLS) filer er slettet jeg er ligeglad med hd / os bare mine xls filer kan findes
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 16:55 #4
Så skal du have fat i et recovery Tool.
http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/ - Lost & Found
Husk at få Serial med.
http://www.webattack.com/get/pcinspector.shtml
http://www.runtime.org/gdb.htm - GetDataBack
Avatar billede random_act Nybegynder
13. maj 2003 - 16:56 #5
Norton har noget system restore noget men ved ikke rigtigt om det kan finde filer på en disk den ikke har haft fingre i inden filerne er blevet slettet. Bare lige noget du kan kikke på hvis der ikke kommer noget bedre.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. maj 2003 - 01:41 #6
Du kan hive data ud med GetDataBack for FAT - pris ca. kr. 500.
http://www.runtime.org/gdb.htm

eller med
Filerecovery for Windows
http://www.lc-tech.com/Filerecovery.htm

NB Læs instruks for begge om, at softwaren ikke må/skal installeres på den disk, der skal reddes data fra.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:06 #7
Halifax>>Hvad er der galt med mine links? *S*
Avatar billede halifax Nybegynder
14. maj 2003 - 13:03 #8
fromsej - Der er sandelig ikke noget galt. Jeg ville understøtte dig forslag om GetDataBack og nævner en ca. pris, samt supplere med forslaget om Filerecovery. Ikke andet.  :)

Lost&Found: Fordele=gratis. Ulemper? Har læst i indlæg at prog. kan have besvær med at gendanne alle filer samt at der kan forekomme fejl ved filer med lange navne. Hvad er din erfaring? Kan måske skyldes at prog. er af ældre dato og ikke udvikles mere? Er dog et gratis forsøg værd.

pcinspektor kender jeg ikke. Her på E.dk har været nævnt både OK og det argeste l...!

Har man virkelig vigtige data kan 500-600 være givet godt ud på et proff. up to date program. Det må være pointen i mit svar. Håber på din (jeres) forståelse.  :)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 13:09 #9
Halifax>>Jeg har ingen erfaring med nogle af programmerne, andet end hvad jeg har læst mig til her på E!
Umiddelbart virker det også på mig som om GetDataBack er det bedste program, så må man jo gøre op med sig selv om ens data er så vigtige at man vil betale for at få dem igen.
Så vidt jeg ved kan demoen af GDB vise om den kan gendanne filerne, og hvis den kan det, skal man registrere og betale for at få dem gendannet.
Så jeg giver dig helt ret i din slutkonklusion. ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
24. maj 2003 - 02:49 #10
Sker der noget her? Har du fået reddet data?
Eller lukketid?