Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

getURL("javascript:document.upload.submit()"); acces denied

Hej,

Da jeg skal bruge fileupload i en flash form, har jeg pga. der ikke er mulighed for "gennemse"-funktioner i flash, været tvunget til at bruge kald af et javascript.

Javasciptet åbner et filefield i en skjult formular på siden (skjult i et layer der er usynligt).

Dette fungerer fint, men når jeg så vil submitte denne skjulte form fra flash (med getURL("java script:document.upload.submit()"); ), får jeg en irriterende "acces denied"-fejl.

Flash-filen og formen ligger på samme side, så det er lidt mystisk, for som jeg har opfattet det, optræder fejlen typisk, hvis man forsøger at submitte fra et andet domæne.

Er der nogen der har oplevet samme problem? og måske fundet på en løsning??
Avatar billede kr-data Nybegynder
13. maj 2003 - 14:29 #1
Understøtter din server php? Så prøv at se her http://www.webcafe.dk/artikler/php/upload/

(jeg ved ikke hvordan man sætter sådanne scripts i flash, men jeg ved man kan!)
Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 14:32 #2
Jeg bruger asp.
Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 14:39 #3
Jeg har heller ingen problemer med at lave et uploadscript i asp. Mit problem er at jeg får en javascriptfejl, når jeg fra flash forsøger at submitte en skjult html-form på siden via ("java script:document.formnavn.submit()");

Jeg formulerede mig måske lidt kinesisk i min problembeskrivelse.
Avatar billede kr-data Nybegynder
13. maj 2003 - 14:43 #4
Jeg er ikke sikker på hvordan du har sat det sammen, men det smarteste ville være at lave en knap, som udfører det javascript, som så indsætter placeringen af filen i en tekstbox, og så bruge en alm. submit (uden at JavScript piller ved den)!
Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 14:53 #5
Det er jeg enig i, men det kan ikke lade sig gøre. Af sikkerhedmæssihe (fgl. Macromedia) årsager, vil flashen ikke modtage "\" tegn når den modtager variablerne fra javascriptet. Så stien vises ganske korrekt som jeg har lavet den nu i en tesktbox i flash, bortset fra at all "\"-tegn mangler. Således vil en filplacering, der ser således ud: C:\Documents and Settings\Navn\fil, se således ud i textboxen: C:DocumentsandSettingsNavnfil. Jeg har været alt igennem for at forhindre at jeg måtte bruge denne lappeløsning, som også giver problemer, men der er hvist ingen vej udenom.
Avatar billede jerving Nybegynder
13. maj 2003 - 18:45 #6
Dropper det og laver det på en anden måde :o(