Avatar billede the-king Nybegynder
23. august 1999 - 13:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Biledere i tabel

Jeg har er problem med fp98 når jeg sætter bileder ind i en tabel bliver der et mellem rum mellem billederne. Hvordan undgår jeg det?
Avatar billede hirtshals Nybegynder
23. august 1999 - 13:36 #1
Under Tabel properties, har du sat CELLSPACING="0" CELLPADDING="0"
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. august 1999 - 16:23 #2
Check også at du ahr sat BORDER til nul (Højreklik på billedet, vælg properties, tabben helt til højre så hvidt jeg husker).
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. august 1999 - 16:23 #3
Stavebøffer ovenfor:
ahr = har, hvidt = vidt
Avatar billede the-king Nybegynder
24. august 1999 - 07:57 #4
jeg har sat cellspacing="0" cellpadding="0"
Avatar billede hirtshals Nybegynder
24. august 1999 - 08:30 #5
Frontpage Kan Være "Pain in The Ass" med sådanne problemer. Jeg har selv været udsat for mellemrum der vises, som ikke eksisterer.

Måden jeg har løst dette på tidligere har været

1) f.eks 3 billeder  der er 200 pixels lange, i 3 tabelceller, giver 600 pixels, det kan godt drille, men problemet plejer at blive løst hvis jerg sætter tabel bredden til 602 istedet

2) Sjift til Source editoren, den måde din HTML kode står på der kan også drille. Prøv at ekspimentere med at slette mellemrum eller linjeskift  (IKke HTML koden) men de mellemrum der vises i source editoren

Håber du forstår
Mvh
Henrik
Avatar billede the-king Nybegynder
27. august 1999 - 12:30 #6
det har jeg gjort
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. august 1999 - 13:42 #7
Øh, er dit svar gældende for ALLE forslag?
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
29. august 1999 - 03:02 #8
Du kan prøve og ændre HTML koden, det kan du ikke gøre i Frontpage, fordi at FP ændrer selv html-koden, til det den selv bedst kan lide :-(

Så det du skal gøre er at åbne din side i fks. notepad og editere den der.

Hvis du ikke er haj til HTML, må du enten leve med problemet eller kontakte en der kan finde ud af det.

Eller en tredie mulighed; http://www.htmlgoodies.com

Håber at det hjalp
Avatar billede the-king Nybegynder
30. august 1999 - 11:54 #9
jeg kan da ikke leve med det problem. der må da være en anden måde at løse problemmet på ellers kan jeg ikke give point til nogen af jer
Avatar billede anke Nybegynder
30. august 1999 - 13:35 #10
Du skal ikke angive nogen bredde i tabellen. I tabelegenskaber sætter du alle værdier = 0. Tabellen retter sig så efter størrelsen på billederne og du får ingen mellemrum.
/anke
Avatar billede hobbez Nybegynder
30. august 1999 - 15:21 #11
Der er kommet en række forslag, og det eneste du har skrevet er "jeg har sat cellspacing="0" cellpadding="0"" og "det har jeg gjort" uden nærmere at definere HVAD du har gjort.

Prøv evt. at poste din kode inden vi opgiver dig og dine 6 point.
Avatar billede the-king Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:52 #12
nu har jeg købt FP2000 og der laver den ikke mellemrum mellem billederne. så nu ved jeg ikke hvem der skal have pointten. men i skal da alle have tak fordi i gade prøvede at hjælpe meg. selv om jeg var lang tid om at svare.