Avatar billede thedino Nybegynder
12. maj 2003 - 17:19 Der er 8 kommentarer

Kan ikke melde workstation til Domain

Hejsa

jeg har opsat en win 2000 server, som er DC for eksempel.dk.
Der er configureret DNS på serveren, og nu skal der så tilmeldes en workstation.

Den primære DNS peger naturligvis på DNS serverens IP adresse (disse ting tilføjes via DHCP serveren - som er den samme som er DC)

når jeg prøver at melde eks. workstation01 til eksempel.dk, får jeg af hvide at den ikke kan finde en DC for eksempel.dk.

Jeg har så kikket lidt på dette, og kan se mig ud af at srv-suffiks (hvad det så end er) ikke er registreret ordenligt.

Har prøvet dette-->
ipconfig /flushdns
og
ipconfig /registerdns

Så skriver den:
Registrering af DNS-ressourceposter for alle netværkskort i denne computer er startet. Eventuelle fejl rapporteres i Logbog inden for 15 minutter.

15 min efter prøver jeg at melde workstation01 til domainet igen, men får stadig denne fejl:

http://www.microsoft.com/windows2000/dns/tshoot/dns_tshoot2A.asp

Har prøvet at melde en winXP til, og får da også at vide at srv-suffiks skal registreres eller lign...

Nogle der lige har gode ideer til hvad jeg evt. skal rette, eller hvordan jeg kommer frem til en løsning så jeg kan melde workstations til DC

/thedino
Avatar billede thedino Nybegynder
12. maj 2003 - 17:20 #1
hmm.. kort sagt... min workstation kan ikke se min Domain Controller
:-)
Avatar billede thedino Nybegynder
12. maj 2003 - 17:26 #2
skal måske lige indskydes at mine workstations har været tilmeldt et andet domain tidligere, og at de er afmeldt det gamle domain inden forsøg på at tilmelde til det nye..
tror stadig der er rester af gamledomain.dk, og måske er det det der gør at jeg ikke kan tilmelde det nye.

plz help :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 18:53 #3
Start med at kontrolere IP konfigurationen.
Start med: C:\>ipconfig /all
Kontroler at det er den rigtige DNS server der bliver listet.

gå videre med: C:\>nslookup
Er det den rigtige DNS
Kan du lave et opslag på navnet på din DNS server.

:-)
Avatar billede thedino Nybegynder
12. maj 2003 - 21:09 #4
hvis jeg skriver nslookup fra serveren f[r jeg dette retur :

C:\Documents and Settings\Administrator>nslookup
*** Can't find server name for address 192.168.1.4: Non-existent domain
Default Server:  ns000.worldonline.dk
Address:  212.54.64.170

Det er da ikke rigtigt er det _???
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 21:39 #5
Nej, det virker som om at din DNS ikke er konfigureret rigtigt.

Jeg havde hellere set at du havde prøvet, ipconfig /all og nslookup fra en af dine klienter.

Ta' et kik på denne side: http://webguider.dk/HeleIndholdet.asp?Nyheder
Der er nogle fine guides.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
22. maj 2003 - 14:33 #6
Har du sat serverens Primære DNS til at pege på sig selv?
Og er din DNS zone konfigureret til Dynamic Update?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
02. juni 2003 - 13:28 #7
Har du helt opgivet? :-)
Avatar billede fipse Nybegynder
17. juni 2003 - 13:07 #8
her er lige nogle guides til hvordan du sætte DNS og andet godt op i Win2k server

http://webguider.dk/w2kserver.asp