Avatar billede pcms Nybegynder
25. november 2000 - 10:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

midi filer

Er der nogen der kender et program der kan komprimere midi filer. Jeg ved godt kvaliteten bliver dårlig,men e-mail med midi filer på mere end 200 Kb er ikke smarte.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. november 2000 - 11:15 #1
Kan du ikke bare zippe dem?
Avatar billede stigc Nybegynder
25. november 2000 - 15:02 #2
kvaliteten ændrer du ikke på, og det er en god ide at zippe dem!
Avatar billede klp29 Nybegynder
25. november 2000 - 22:37 #3
Midifiler indeholder IKKE lyd, så derfor kan kvaliteten ikke ændres ved pakning.

Et helt nummer som midifil fylder typisk 30-50 kb, så hvor hulen du får mere end 200 kb. fra, aner jeg ikke.
Avatar billede steffen Nybegynder
25. november 2000 - 23:35 #4
Hø - midifiler kan nu sagtens fylde laangt mere - lidt live controllerinformationer hist og her så skal du se dem vokse ..

Men jep, de kan sagtens simpelthen \"zippes\".

Har du selv lavet midifilerne, kan du bruge fx Cubase\'s \"filtrer\"-funktioner, til at udtynde i fx pitch/vibrato-controllere, så de skrumper lidt.
Avatar billede pcms Nybegynder
26. november 2000 - 11:06 #5
Jo de kan da ZIppes men så er det jo ikke brugbart i e-mails. HTML behandelede e-mails med lyd kommer nemt op på 200 kb. Alle dele i sådan en mail kan komprimeres, men som jeg kan forstå jer ikke midi filer?.
Avatar billede msmows Nybegynder
30. november 2000 - 23:35 #6
Hvorfor skulle de ikke kunne zippes. Zip dem og vedhæft mailen. Thats pretty simple.
Avatar billede stigc Nybegynder
01. december 2000 - 00:01 #7
Nej desværre, midi indlejrede i HTML kan du ikke komprimere!

NB! Ud af de 200 midi filer jeg har fylder den størst 75 KB! (gennemsnitligt: 35 KB) 200 KB midifiler må være en sjældenthed!
Avatar billede steffen Nybegynder
01. december 2000 - 09:06 #8
De er nu altså ikke så sjældne igen - på www.forskernet.dk/midi har jeg lagt et par stykker i 300kb klassen, bare som eksempler.

.. At køre en \"filter\" på dem i Cubase er stadig den eneste måde jeg kender til, for at mindske dem i størrelse.

.. bortset fra at klippe direkte i musikken, naturligvis.

Til sidst kan din midi-fil muligvis være fyldt op med tekst-indhold, der også fylder - dette kan nemt klippes ud, og kan derved reduceres betragteligt - igen Cubase\'s filter-funktion.
Avatar billede pcms Nybegynder
01. december 2000 - 21:02 #9
Tak til msmows. Ja zip er meget simpelt, men hvordan vil du få en zippet midi sat ind i en HTML kodet e-mails.  ????
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. december 2000 - 12:46 #10
Juhuu, jeg er på top 10 i en kategori! (Audio)

/vh
Simon
Avatar billede msmows Nybegynder
03. december 2000 - 00:20 #11
sorry, just not been awake
Avatar billede steffen Nybegynder
03. december 2000 - 21:49 #12
hmmm ...