Avatar billede exorcet_martin Nybegynder
11. maj 2003 - 19:27 Der er 5 kommentarer

Hvad program er det bedste til at måle ens CPU med

Hvad er det bedste til at måle ens CPU med, (CooLCPU virker ikke ordligt.) (MB5 Vil slet ikke virke.)

Hvad gør jeg endligt når ens cpu er 57grader varm. (har sat ekstra køler i men skal den smide nyt luft ind eller skal den smide den varme luft ud af kabinettet  hvad giver det bedste resultat. ??)

Ps . Jeg er ordblind så hvis der er noget i ikke kan læse så msg mig :) @ MSN nakoged@hotmail.com

Håber at få svar hurtigst mulig.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 19:30 #1
jeg bruger Vcool til at måle min CPU temp, plus jeg har termometer direkte på CPU'en også.

er den en AMD CPU?

den extra køler, bør hiv nyt luft IND i kabinettet fra nede af, så den varme luft bliver presset ud oppe.
Avatar billede exorcet_martin Nybegynder
11. maj 2003 - 20:07 #2
Det er en AMD 1400 mhz
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 20:10 #3
så er 57° ikke meget..

her er lidt om korret køling af en AMD Cpu
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/02/0313697

"Mange AMD-ejere synes også unødigt bekymrede over ofte høje cpu-temperaturer. Dette er der dog absolut ingen grund til at være, medmindre ustabilitet forekommer. Athlon XP cpu'er kan sagtens fungere upåklageligt ved temperaturer på mellem 70 og 85 grader. Dette har vi testet i fuldstændig tillukket kabinet, hvor 26 dBA 2600rpm Pabstblæseren på Alpha 8045T via Zalman Fanmate var kørt hele ned på ca. 1000rpm (over flere måneder). Cpu'en (Athlon XP 1800+) nåede ofte op i nærheden af 80 grader i krævende 3D-spil, men PC'en var fuldstændig stabil (Asus A7V333 KT333 bundkort). Athlon XP cpu'er er designet til at kunne klare op til max. 90-95 grader, mens P4 kan klare op til ca. 70 grader. Derfor skal Athlon XP ikke sammenlignes med Intel cpu'er, og cputemperaturer på under ca. 80 grader bør ikke være årsag til bekymring, såfremt PC'en er stabil"
Avatar billede coldasice Nybegynder
12. maj 2003 - 08:30 #4
Smart at sætte en køler der hiver ud for hver køler der hiver ind (men hvis det kun er en, så sæt den som rkhdk siger, for PSU-køleren tæller jo oxo)
Avatar billede adidaz Nybegynder
12. maj 2003 - 11:13 #5