Avatar billede schneider Nybegynder
11. maj 2003 - 11:34 Der er 5 kommentarer

Webtech note 4100 fryser

Jeg har en helt ny Webtech Note 4100 købt i Telebutikken.
Det er model nummer N341C2.
Mit problem er at den fryser, altså går helt i stå. Jeg havde først en model jeg fik ombyttet til en ny men det er samme problem.
Første gang skete det mens jeg skrev i word, surfede på nettet og afspillede i windows mediaplayer. Jeg troede dette var problemt, men på den nye maskine har jeg kun installeret windows xp home og var igang med at downloade opdateringer fra microsofts hjemmeside. Den er meget støjsvag i forhold til en ældre webtech model jeg har haft. Har ringet til værkstedet (www.notebookservice.dk) og de sagde at de umiddelbart ikke kendte til problemet og at den skulle sendes ind. Dette er bare ikke en holdbar løsning, da jeg skriver bachelor opgave og kan ikke undvære den.

Og så vil jeg gerne lige påpege at jeg kun har haft utrolig dårlige erfaringer med webtech, det er sindsygt dårligt mærke og det samme er telebutikkens kundeservice når man køber computer der. Hvis jeg kunne gøre det om havde jeg købt en Apple Ibook.

Hjæp venligst, det jeg er meget i tidsnød!!
Avatar billede jajakobsen Nybegynder
11. maj 2003 - 18:43 #1
Det lyder, som om du har dårlig ram i maskinen, som skal skiftes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2003 - 20:46 #2
Du er godt klar over at nu du har kontaktet notebookservice.dk og din notebook skuklle gå totalt i smadder - ja så dækker garantien af naturlige grunde sikkert ikke.
Avatar billede schneider Nybegynder
12. maj 2003 - 09:26 #3
Nej jeg ikke lige af hvilke naturlige grunde garantien ikke dækker. Jeg hr købt den i en Telebutikken men det er notebookservice der står for at reparer den. Derfor sker der vel ikke noget ved garantien når jeg har ringet til dem ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2003 - 18:59 #4
nej - men nu er de klar over problemet så få den hellere indleveret INDEN den går helt ned :)
Avatar billede rusta Nybegynder
01. august 2003 - 12:22 #5
Notebook Fryser !
Model: N341C2
Følg nedenstående vejledning for at fjerne Windows opdatering.
Q811493

1.    Start din notebook og lad den loade ind i Windows.
2.    Venstre klik på start og venstre klik på kontrolpanel.
3.    I venstre side skal der stå øverst skift til kategori visning.
4.    Dobbelt klik nu på tilføj fjern programmer som regel anden nederste.
5.    Gå nu helt ned i bunden hvor du har alle windows opdateringerne.
6.    Find den windows opdatering der hedder, windows XP Hotfix (SP2) Q811493
7.    Og marker den tryk nu på fjern hvorefter der kommer en boks op hvor du trykker på næste
8.    Nu kommer der en ny boks op hvor du skal trykke på JA, nu afinstallerer den hotfix 811493
9.    Tryk nu på udfør og din notebook vil genstarte
10.    Efter din notebook er genstartet, højreklik på Denne computer (findes på skrivebordet eller i startmenuen)
11.    Vælg egenskaber, og derefter fanebladet automatisk opdatering
12.    Fjern fluebenet ved Hold computeren opdateret.
13.    Nu skulle din notebook gerne virke uden at den fryser.

Windows opdatering !
Model: N341C2
Følg nedenstående vejledning når du skal opdatere windows.

1.    Når du er inde i Windows venstre klik på start.
2.    Marker Alle programmer.
3.    Venstre klik på Windows update
4.    Nu åbner den explore hvor du skal venstre klikke på scan efter opdateringer.
5.    I venstre side skal du venstre klikke på Vigtige opdateringer og Service Pacs.
6.    Så går du over i højre side hvor alle opdateringerne er.
7.    Der skal du finde den der hedder 811493: Sikkerhedsopdatering (windows XP) og trykke på fjern, Du må absolut ikke opdatere med denne hotfix da det er den der får din notebook til at fryse.