Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 02:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

harddisk slår fra

Jeg har et kæmpe problem... Min computer fryser når jeg sætter en CD i mit CD-rom drev. Det lyder fuldstændig som om at harddisken slukker når CD'en begynder at køre... Anyway så kan jeg intet gøre på computeren og en blå skærm kommer frem...
Styresystem: Win XP
Bundkort: Asus A7N8X
Harddisk: WD 120 GB

Håber der er nogle som kan hjælpe mig... Har prøvet meget uden held efterhånden...
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 02:15 #1
P.S. Alt på harddisken er formateret og XP er lige lagt på i mine forsøg på at fixe problemet...
Avatar billede grunken Nybegynder
11. maj 2003 - 02:31 #2
Hvad er fejlbeskeden på denne blå skærm ?
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 02:34 #3
Noget lignende: Der er opstået en fejl og windows lukkes for at undgå beskadigelse af computeren.

Kontroller at nyinstalleret hardware eller software er korrekt installeret.

Til det kan jeg tilføje at alt er tilsluttet som det altid har været og computeren har fungeret fint førhen...
Avatar billede grunken Nybegynder
11. maj 2003 - 02:36 #4
hmm, det ville have være lettere med en fejlkode ;D

sidder dit cdrom som slave efter harddisken ?
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 02:37 #5
Skal se om jeg ikke kan skaffe fejlkoden lidt senere...

CD-rom drevet sidder som Master på secondary...
Avatar billede grunken Nybegynder
11. maj 2003 - 02:41 #6
Intet nyt hardware for nyligt?

hvad sker der hvis du prøver at lade en skive sidde i når du booter op?
virker det så?

Men pånær det, så er det knælme et spøjst problem :/
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 03:20 #7
Hvis man lader en CD sidde i vil den ikke starte op...
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 03:27 #8
Her er fejlen:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x0000007A (0xE139F93C, 0x0000098, 0xBF8FF967, 0x16BF4860)

*** win32k.sys - address BF8FF967 base at BF 800000, DateSta,p 3b7de698

Starter lagring af den fysiske hukommelse
Avatar billede grunken Nybegynder
11. maj 2003 - 03:34 #9
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 03:40 #10
Jeg tænkte på... Når computeren starter op kommer der på et tidspunkt ude i dos'en noget hvor der står primary channel: NOT FOUND og Secondary channel: NOT FOUND... Kan det have noget med det at gøre???
Avatar billede grunken Nybegynder
11. maj 2003 - 03:55 #11
Hmm, jeg går ud fra at dine enheder er "almindelige" ata133 enheder, har du installeret driverne til sata portene ?
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 03:57 #12
Jeg har intet installeret udover hvad der kommer standard med XP... Har jo ikke kunnet, da jeg ikke kan bruge CD´er...
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 04:02 #13
hmm... Jeg er ved at installere Millenium... Når jeg sætter en CD i, kan man hører at harddisken slukker, og den går ikke videre fra dos'en... Pludselig efter et stykke tid kan man høre at harddisken tænder igen og så fortsætter den videre...

Underligt eller hvad??? Det er som om de ikke begge kan køre samtidig i starten...
Avatar billede grunken Nybegynder
11. maj 2003 - 04:06 #14
Måske du lige skulle prøve at disable de sata porte ?

manual side 127?
Avatar billede grunken Nybegynder
11. maj 2003 - 04:07 #15
Og jow, jeg syns dæleme det lyder underligt!
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 04:14 #16
Kan det være PSU der ikke giver nok strøm, det virkede førhen...
Avatar billede danielg Nybegynder
11. maj 2003 - 09:27 #17
ok