Avatar billede melange Nybegynder
10. maj 2003 - 22:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg tror jeg tyvstarter ;o)

Nu er 2.g snart slut, og efter sommerferien venter 3.g, hvor jeg har valgt datalogi som valgfag :)

Snakkede her den anden dag med min kommende datalogi-lærer og han fortalte han var tilhænger af } og aldrig kunne finde på at lære sine elever VB eller noget i den stil.

Så sagde han vi ville bruge ca 1/3 af året på HTML evt. PHP 1/3 af året på noget C++ og 1/3 måtte være op til os selv.
______________________________
Nu vil jeg selvfølgelig gerne have en god karakter, og det regner jeg da også med at få da jeg føler mig godt tilpas med HTML/PHP og sansynligvis allerede kan mere, end vi nogensinde kommer til at lære.

Nej, der hvor den skoen trykker er ved C++, som jeg aldrig rigtigt har fået lært.
Jeg kan, som sagt, allerede HTML/PHP samt C# og lidt JavaScript, så nu leder jeg efter noget lær-C++ stof, så jeg kan møde forberedt op til datalogi efter ferien :)

Jeg var nede på bilioteket (Frederiksberg), men de havde kun et tyndt hæfte fra IDG, som kun gennemgik de mest basale ting, hvilket jeg ikke rigtigt kunne bruge til noget da jeg allerede ved hvad en if-sætning er :'(
______________________________
Hvad jeg leder efter er altså:

1 stk. god (gerne gratis) compiler.
1-2 stk. gode online tutorials.
Bøger er vel egentlig også fine, bare de ikke er for dyre, da jeg ikke ligefrem svømmer i penge :)
______________________________
Og til sidst:
Ja. Jeg ved godt det ikke forudsættes man kan noget når man begynder, men jeg har et rygte at forsvare :)

mvh

Arvid Böttiger
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2003 - 22:30 #1
Gratis IDE & C++ compiler til Windows:
  http://www.bloodshed.net/devcpp.html
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2003 - 22:31 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2003 - 22:33 #3
Avanceret C++ bog (lidt gammel men *meget* god):
  http://maz.spork.dk/oopbog.pdf
Avatar billede gumbert Nybegynder
10. maj 2003 - 22:52 #4
Du kan finde noget nær alt du har brug for her:
http://www.cpp-home.com/
Avatar billede meilby Nybegynder
10. maj 2003 - 23:07 #5
Hvis jeg ikke husker meget forkert så kan man hente en 120 dages trial af Borland C++ Builder.
http://www.borland.com

Kunne forstille mig i kom til at arbejde i enten Borland C++ Builder eller Microsoft Visual C++ 6.0 når du starter på 3.g. og da alle compilere ikke er ens kunne det jo være en fordel at have kendskab til den i skal kode i.
Avatar billede melange Nybegynder
11. maj 2003 - 18:36 #6
mange tak.

men har lige et lille tillægsspørgsmål. når jeg prøver at compile mine programmer, spytter compileren 3 linjer ud.
http://bottiger.com/public/gfx/exp_350995.gif

Programmerne virker som de skal, men hvad betyder linjerne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2003 - 18:38 #7
Erstat:

#include <iostream.h>

med:

#include <iostream>

using namespace std;
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2003 - 18:44 #8
Forskel på "gammel C++" og "ny ANSI C++".
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2003 - 18:45 #9
Prøv evt. at læse om namespaces i det link jeg gav.
Avatar billede melange Nybegynder
11. maj 2003 - 18:54 #10
læser pt.
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
og det var også derfra jeg fik koden, men er dog ikke kommet til namespaces endnu.

Anyway, jeg lader, i føste omgang, bare være med at tænke videre over hvorfor der ikke skal stå og accepterer det :)
Så kan jeg altid finde ud af det senere.