Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
10. maj 2003 - 21:58 Der er 4 kommentarer

Opsætning af FTP for nybegynder...

Hej.

Ja, jeg er ikke den stærkeste i den her disciplin med at sætte en FTP op, og
derfor vil jeg nu bede jer om hjælp.

Jeg kører XP,
Bruger Serv-U (eller - prøver på det, i hvert fald...)
Bruger CuteFTP som FTP-client.

http://www.myip.dk står min IP til at være 80.100.129.210.

Selve udgangen til vores ADSL Bredbånd er på min stedfars kontor, og den
kører jeg med på via trådløst netværk (det er egentligt et under jeg fik det
til at fungere selv - tak for hjælpen, idiotsikrede XP...).

Mit navn på dyndns.dk er mark.lir.dk.

Som sagt - jeg aner ikke særligt meget om alt det her, så hvis der mangler
nogen oplysninger, så skriv endeligt, og jeg er klar på at svare. Hvis du
kan give mig et hint om hvor problemet ligger i at jeg ikke kan sætte FTPen
op via Serv-U, selvom jeg tilsyneladende har gjort alt rigtigt.

Desuden har jeg prøvet med Bulletproof Server (vist nok det der engang var G6 eller sådan noget...) og den sætter automatisk min IP til at være 192.168.1.100, som jeg tilfældigvis ved er en intern IP.

Så problemet ligger vel i at serveren skal kunne skelne mellem min stedfars computer og min?

På forhånd tak for hjælpen,
Mark.
Avatar billede kling0n Nybegynder
11. maj 2003 - 00:55 #1
du skal have oprettet en NAT-routing, der tager firbindelser udefra på port 21 og sender dem videre til din interne ip. (på den port, du har sat serv-u op til at køre på...)

Du skal finde ud af, hvilken router du har, hvis du skal have mere detaljeret hjælp.
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
11. maj 2003 - 14:55 #2
Og hvordan finder jeg ud af hvilken router jeg har? Står det i papirerne fra TDC?
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
28. maj 2003 - 14:13 #3
Starter lige threadet igen...
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
01. juni 2003 - 00:17 #4
Og igen - jeg mangler stadig hjælp, men kan da sige så meget at der er en indbygget router i den Linksys Wireless-ting der er tilsluttet min stedfars computer...