Avatar billede capriole Nybegynder
10. maj 2003 - 08:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne bootmenu

Hej, håber der er hjælp at hente til det.
Jeg har haft Linux Mandrake installeret, men det gik ikke så godt. Jeg har formateret drevet det var installeret på.
Men desværre er Linux'es bootmenu stadig aktiv og jeg kan ikke fjerne den. Jeg går ud fra den befinder sig i bootsektoren på mit C-drev hvor XP altid har ligget.

Hvordan får jeg den overskrevet? Jeg har prøvet i XP,s boot menu, men den ser helt normal ud. Hvad gør jeg?

Jeg har prøvet en repair af XP, det hjælper ikke.
Jeg har overskrevet med en Ghost fil. Heller ikke.

Forslag?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. maj 2003 - 09:21 #1
start op på en bootdisk, når du står i a:\ så skriv fdisk/mbr (a:\fdisk /mbr )

så overskirver du Master Boot Recorden, hvor bootmenuen ligger, derefetr kan du installer XP igen
Avatar billede capriole Nybegynder
10. maj 2003 - 10:15 #2
Tak, det var præcist hvad der skulle til, heldigvis behøver jeg ikke at inatallere om, den starter som den skal i xp uden vrøvl.
Gad vide hvorfor jeg ikke kunne ændre den bootmenu mens Mandrake var installeret, den nægtede at overskrive den. Det er forøvrigt en hel anden kategori.....
Kommentaren var et svar rkhdk, du skal ha point
Avatar billede capriole Nybegynder
10. maj 2003 - 10:30 #3
Et nyt spørgsmål om det oprindelige problem i Linux: http://www.eksperten.dk/spm/350776

venter et svar fra rkhdk på det her
Avatar billede capriole Nybegynder
11. maj 2003 - 13:32 #4
rkhdk >> lægger du ikke lige et svar så jeg kan give dig pointene?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 14:16 #5
;o)
Avatar billede capriole Nybegynder
11. maj 2003 - 22:02 #6
tak for hjælpen