Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:18 Der er 22 kommentarer

Jeg Har et "lille" problem

Øhhh jo altsår så skulle jeg lige flashe bios på mit 9500 non-pro
Men det gik ikke så godt, det gik faktisk så dårligt at den ikke vil vise nogen skærm og computeren fortæller mig gennem højtalerne at jeg ikke har noget VGA kort. Det var med atiflash og en bios ved navn 95np128.

Håber der er nogle der vil hjælp.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 03:26 #1
det problem er ikke så lille!

eneste reelle mulighed er at finde et skærmkort til pcipoten, og starte op, og derefter flashe dit ati kort tilbage til standard bios!

Men nu har du forhåbenligt osse lært at man skal passe på med at flashe vgabios, hvis man ikke er 100% sikker på hvad man gør!

krydser fingre for du får det op at kære ;D
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 03:27 #2
kære = køre!
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:29 #3
Tak for svaret men hvordan, får jeg den tilbage til den normale?
Uden overhovedet at ha kortet i!!

TAk
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:30 #4
Kunne du evt. hoppe på ICQ, og hvis du gør så tag dig ikke af mit nick
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 03:33 #5
Det kan man ikke

det var derfor at jeg skrev at du skulle finde et kort til pciporten, og sætte i (og så samtidig have dit ati i agp-porten):)

men jeg vil lige tilføje at det lyder rigtigt skidt, og den fejler totalt det lyder virkeligt som om du har fået ødelagt den bios, og så er der nok ikke anden vej end ned til forhandleren

men hvis du via pciskærmkort for billede på kan du være heldig at flashtool'n kan finde kortet!
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 03:33 #6
Jeg har ingen ICQ :/
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:35 #7
2 sek
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:40 #8
Så er der et pci grafikkort i plus mit 9500
Og den havde lyst til at installerer grafikkort da jeg kom ind i windows, hvad gør jeg nu.
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:41 #9
den fandt mit 9500, det var det jeg prøvede at formulerer men jeg er lidt træt
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 03:46 #10
Godt, huskede du at tage en backup af den gamle bios ? Nej, så må du jo fortælle mig hvad for et kort du har så vi kan se om de har en bios liggende!
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:49 #11
Det er et sapphire radeon 9500 non pro 128 mb ram
ram placeret i en række over coren.
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:50 #12
Og nej det vidste jeg ikke hvor man gjorde, sry
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 03:53 #13
okay, hent den her fil!

http://forums.designtechnica.com/attachment.php?s=76ae08063dd46fb9ff0936771df936d0&postid=6943

pak den ud, og flash den på samme måde som du flashede den ukurrante bios på!
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:55 #14
Prøver Tak
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:56 #15
Skal det ikke være bin for at det er en Bios? skal jeg ændre den?
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 04:04 #16
Godt åben hent den fil!

http://www.khepri.co.uk/boot_disc.exe

dobbeltklik på filen og sæt en diskette i a-drevet

genstart puteren med disken I (så den booter op på den!)

når den er bootet, så skriv :

flashrom -p 0 adpc0700.10

genstart, og så skulle du kunne køre igen!
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 04:06 #17
Ok tak
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 04:14 #18
Problem den siger: error poll rom idle after bulk erase

Jeg flasher den fra C: betyder det noget?
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 04:16 #19
Og jeg skriver også sådan her: atiflash -f -p 0 biosname.bin                for det stod der i readme filen til atiflash
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 04:16 #20
det eneste du skal gøre er som skrevet ovenstående!

det er måden at gøre det på :/

virker det ik, så er jeg tom!
Avatar billede grunken Nybegynder
10. maj 2003 - 04:17 #21
flashrom -p 0 adpc0700.10 tak :)
Avatar billede emilnt Nybegynder
10. maj 2003 - 05:51 #22
Du sendte mig på rette vej og det skal du havde tak for!
Jeg prøvede lidt forskellige bioser, fordi den du gav virkede ikke(fint Nok)
Det endte med at virke med en Bios til et 9500 pro kort.

Tak for hjælpen