Avatar billede doessing Nybegynder
09. maj 2003 - 00:24 Der er 4 kommentarer

Fejl på RAM-blok

Er det muligt at en enkelt enhed på en RAM-blok 'går ned' uden at hele RAM-blokken holder op med at virke?

Jeg har et problem med at bestemte kommandoer i AutoCAD fremprovokerer en 'Access violation...' der får programmet til at fryse eller gå ned.

Computeren er en ASUS laptop og den er bestykket med 2 stk. Apacer 256MB PC133 144 pins RAM-blokke.
Alligevel melder WinXP at der kun er '480MB of RAM' på systemet ved en >my computer>properties.
Der mangler altså 32MB ialt og muligvis er dette årsagen til problemerne i AutoCAD?

Men - burde hele RAM-blokken ikke være stået af hvis der opstår fejl på een af enhederne?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. maj 2003 - 00:29 #1
det kan godt ske at kun noget af rammen dør, men tit dør hele modulet efter lidt tid
men er du sikker på at de 32 mb der manger ikke er til dit grafikkort? altså shared ram
Avatar billede doessing Nybegynder
09. maj 2003 - 00:32 #2
Dér har du en pointe,,,,
Avatar billede doessing Nybegynder
09. maj 2003 - 00:35 #3
Ganske rigtigt - dex dexter har fuldstændig ret.
Det gør desværre bare problemet med AutoCAD lidt større....
Avatar billede peet-49 Novice
09. maj 2003 - 09:23 #4
Det er muligt, at kun en bestemt adresse på modulet ikke virker, så sker der ikke fejl før, adressen bliver brugt, der kan være læse eller skrivefejl.