Avatar billede ormholt Nybegynder
08. maj 2003 - 23:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tilgå et netværksdrev over en SSH forbindelse??

Hejsa

Jeg er interesseret i at kunne tilgå(mappe) et netværksdrev på min computer over SSH.
Mit spørgsmål er, hvorvidt dette er muligt. Jeg har på universitetet et netværksdrev som jeg gerne vil have som et netværksdrev på min computer hjemme. Er der nogle programmer der kan gøre dette. Det er et krav at det foregør over en SSH forbindelse.

Jeg ved ikke om spørgsmålet er komplet tåbeligt og umuligt - fik bare tanken. Så bær over med mig hvis det er tåbeligt... :o)

Ormholt
Avatar billede htm Nybegynder
08. maj 2003 - 23:06 #1
Hvilket OS kører du? er det wr Windows share eller unix share?
Avatar billede ormholt Nybegynder
08. maj 2003 - 23:08 #2
htm>> Jeg kører selv win2000Pro og det er et Unix share...
Avatar billede htm Nybegynder
08. maj 2003 - 23:10 #3
Så hvad er det du vil? Hvad er det for en maskine du ssh'er dig til? og hvilket share skal tilgås?
Avatar billede ormholt Nybegynder
08. maj 2003 - 23:13 #4
htm>> jeg vil tilgå mit netværksdrev på universitetet. Jeg kunne godt tænke mig hvis jeg kunne få dette drev vist som alle de andre drev på min computer og således at jeg kan arbejde fra netværksdrevet direkte. Jeg ssh'er til mit fakultets unix-share...
Avatar billede htm Nybegynder
08. maj 2003 - 23:15 #5
Hmmm - er ikke helt med på hvad du vil - sry
Avatar billede disky Nybegynder
08. maj 2003 - 23:17 #6
du kan bruge et program der hedder WinSCP det opretter en krypteret forbindelse du kan sende og modtage filer over ligesom via FTP.

Jeg anvender det selv til næsten det samme som du ønsker.
Avatar billede ormholt Nybegynder
08. maj 2003 - 23:17 #7
Det er helt OK - ved det sq heller ikke selv - fik bare et pudsigt indfald :-) Tak for interessen...
Avatar billede ormholt Nybegynder
08. maj 2003 - 23:18 #8
disky>> jo - jeg kender skam godt WinSCP (og putty og WinSSH for den sags skyld) Tænkte bare, at det kunne være fedt hvis man kunne få drevet til at fremgå i denne computer som de lokale drev - således man ikke skulle igennem et SSH program... :-)
Avatar billede disky Nybegynder
08. maj 2003 - 23:30 #9
Nåå på den måde.

Du kan anvende Total Commander sammen med et Plugin, så er det næsten ligeså dan sålænge du er inde i Total Commander.

Jeg har selv engang søgt efter et program der kunne mappe et drev via SSH på samme måde som man kan via FTP, men har ikke kunne findes noget endnu :(

Sorry :(
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. maj 2003 - 00:27 #10
du kan vel enten bruge noget vpn
eller forwarde smb portene over en ssh tunnel
Avatar billede ormholt Nybegynder
09. maj 2003 - 23:03 #11
dex dexter>> Det er nok meget muligt at jeg kan det - ved bare ikke lige hvordan - derfor spørgsmålet :-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. maj 2003 - 02:10 #12
2 sekunder, har engang for langt tid siden spurgt om noget ala det samme, finder lige spørgsmålene
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. maj 2003 - 02:16 #13
Avatar billede ormholt Nybegynder
21. november 2003 - 23:54 #14
Problemet er ikke løst - jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. november 2003 - 08:42 #15
hvoran fik du det løst, og brugte du nogle af vores løsninger?
Avatar billede ormholt Nybegynder
24. november 2003 - 12:20 #16
dex_dexter >> som jeg skriver ovenfor er problemet IKKE løst - jeg bruger WinSCP, men det program kendte jeg lang tid forinden og det var ikke det jeg efterspurgte...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. november 2003 - 13:22 #17
ooh, jeg overså et ord :)