Avatar billede fudge Nybegynder
08. maj 2003 - 13:43 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

WebCam overvågning

Jeg står og mangler et WebCam til overvårning. Jeg har planlagt at bruges 3 stk. der skal tage billeder ved bevægning mellem 16.50 og 06.50.
Billederne skal tages hvert sekundt og lagres på en server.

Altså:
Lagring af billeder (automatisk navngivning)
Sensor for bevægning
"Scedule" altså at jeg f.eks. kan sige fra 9 til 8

Hvis i kender et cam med nogle af de funktioner eller alle vil jeg med glæde høre det
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. maj 2003 - 13:46 #1
Logitech QuickCam 4000 har alle de funktioner du søger.
Avatar billede backside Nybegynder
08. maj 2003 - 13:51 #2
....og er et rigtig godt cam, meget lysfølsomt, og billigt.
Kan også anbefales herfra.
Avatar billede the_legend Nybegynder
08. maj 2003 - 13:52 #3
jeg kan også sige det er godt har det selv. DET ER KANON!
Avatar billede bullefardk Nybegynder
08. maj 2003 - 13:54 #4
Avatar billede professoren Nybegynder
08. maj 2003 - 13:57 #5
stort set alle webcams kan det du vil--det er mere en spørgsmål om software (ACDSee, CUCME, eller....)

Webcams er nu ned på ca. 300 kr...
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 14:50 #6
Du bør kikke på Axis cameraer, de er specielt lavet til overvågning, de er en del dyrer end logitechs, til gengæld kan de side på direkte på netværker uden computer.

det Axiscamera jeg selv har indeholder netkort, web og smtp server, bevægelsescensor. Det kan administreres fra en hvilken som heldst PC på netværker hvis brugeren har administrator retigheder. Det kan indstilles til at tage still billeder når bevægelsesføleren registrere bevægelse i rummet og til at sende billederne til en e-mail adresse via den indbyggede smtp server. Dette betyder at selvom en tyv stjæler cameraet, er billedet af ham allerede sendt ud af huset.

Du kan få modeller der kan panorere, zoome og se i mørke via IR lys. priser ligger fra 9.600,- til 13.700,-

Se http://www.axis.com
Avatar billede ppr Nybegynder
08. maj 2003 - 14:51 #7
http://www.trust.com/products/themes/digitalcameras/

Prøv at kigge her, måske det er noget du kan bruge.
Avatar billede fudge Nybegynder
08. maj 2003 - 16:08 #8
jpvj .. også det jeg havde kikket på men så skrev jeg til Logitec (under et dæknavn)

Emne: Product Support for: Logitech QuickCam Pro 4000
Fra: EU_Customer_Service@logitech.com
Til:
Dato: Tue, 29 Apr 2003 14:31:45 +0200

Dear
Thank you for your enquiry.

None of our web cameras support this. Our devices are really only
intended
for entertainment, not dedicated surveillance. For this type of use you
really need a more expensive dedicated observation system.

Kind regards,
Devon Priemus
Logitech Europe SA technical support
======================

Date: 04/27/03 14:29:59

Name:  Per Toft
Email:
Address:
Phone:
Preferred Language: ENG
Category: 316 Kameraer
Product: Logitech QuickCam Pro 4000
Software:
Part Number:
Computer Brand: Other
Operating System: win2K

Description of Problem: HI
I would like to know if it is possible with the Logitech® QuickCam® Pro
4000 camera to take still pictures each second and store them on a
server
with the software wich is following ? If so, will the software
automaticly
rename the files in order ?
Do any other of your cameras support this ?
I have a server with 160 GB disk space where i would like to store
them. It
is for monitoring my shop in the evening for break ins.

Regards
Niels

Request Country ID: 4
Avatar billede fudge Nybegynder
08. maj 2003 - 19:57 #9
porfessoren .. vidste ikke at ACDSee havde den slags funktioner til et logitec webcam ?

Hvad er cucme ? Evt. et link ?
Avatar billede backside Nybegynder
08. maj 2003 - 20:37 #10
Kender da heller ikke til de funktioner i cucme.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
09. maj 2003 - 14:48 #11
du kan sq lave sådan med logitech egen program, at den filmer hver gang der er noget der bevæger sig på billedet...
Avatar billede backside Nybegynder
09. maj 2003 - 15:30 #12
bullefardk>> Nemlig, men man kan ikke bruge 3 stk. på samme tid, det vil kræve andet software.
Avatar billede jensendk Nybegynder
09. maj 2003 - 15:31 #13
www.visiongs.de kan det pjat...
Avatar billede bullefardk Nybegynder
11. maj 2003 - 09:35 #14
flere så samme tid, så er der webcamxp: www.webcamxp.com og det er rigtig godt.. der kan du have 4 cams på samme tid..
Avatar billede bullefardk Nybegynder
11. maj 2003 - 09:35 #15
hov.. ikke 4, men 5
Avatar billede backside Nybegynder
19. maj 2003 - 09:07 #16
Er det lukketid?
Avatar billede fudge Nybegynder
21. maj 2003 - 10:13 #17
har kikket på det med webcamxp genialt program, men når jeg tilslutter 2 webcam`s siger den at der ikke er nok båndbrede på usb controlleren
Avatar billede fudge Nybegynder
30. juli 2003 - 09:09 #18
fandt ingen løsning :-(