Avatar billede kitsch Nybegynder
08. maj 2003 - 09:12 Der er 5 kommentarer

Php billedgalleri, upload og selvgenerende

Da jeg skal ud at rejse til sommer vil jeg gerne have mulighed for at uploade digitale billeder til min hjemmeside via et php-script. Dette skal også kunne arrangere de uploadede billeder i et billedgalleri, så man kan gå ind på siden og se billederne. Endvidere ville det også være dejligt med en slags sortering af billederne!!
Jeg har kigget eksperten igennem for lignende spørgsmål, men synes ikke der er noget jeg kan bruge. Har også haft hentet programmet Gallery (http://gallery.sourceforge.net/) men her opstår det store problem med at serveren kører i safe mode (b-one).
Er der nogle der kan hjælpe mig med et færdigt script, eller nogle der ved hvordan man fikser det der safe mode problem med Gallery??
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. maj 2003 - 09:29 #1
Tror det bliver problematisk - har selv lige installeret Gallery der ellers er et rimeligt sublimt arbejde - de har fikset problemer med grafik-support, men safe-mode bliver vist svær at omgå i denne sammenhæng...
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 09:35 #2
Avatar billede kitsch Nybegynder
08. maj 2003 - 09:40 #3
Ehmm til bufferzone, det program du henviser til er det samme som det jeg har, altså Gallery!!!!
Avatar billede thides Nybegynder
09. maj 2003 - 12:53 #4
Jeg har det samme problem som dig. Den eneste mulige løsning jeg har fundet er dette: http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=GalleryFAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=2&categories=2+-+Configuring+Gallery&parent_id=0#5

Jeg prøvet at få det til at virke men uden held. Tilsyneladende mangler der en speciel pre-compiled version som passer til PHP 4.2.2 som B-one vist nok bruger. Det kan også godt være at det bare er mig der ikke kan finde ud af at konfigurer Gallery rigtigt efter at man har lavet de foreslåede ændringer.

Hvis du får det til at virke vil jeg meget gerne hører om det.
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. maj 2003 - 13:50 #5
Tvivler meget på, at I får helt til at installere det hos b-one - men måske Gallery v. 2 løser problemet - når det engang kommer!