Avatar billede baske Nybegynder
07. maj 2003 - 17:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mangler driversoftware til gammel IBM PCI kommunikationskort !!!!

Er der nogen af jer på Eksperten, der ved hvor man kan få fat i/evt. downloade driversoftware til et gammelt IBM PCI kommunikations indstikskort med 25 pin comport ind/udgang ??!!
Kortets serienr. er 85 H 7229 - hvis det kan være til nogen hjælp !.

Mvh
Baske
Avatar billede c-holst Novice
07. maj 2003 - 18:53 #1
Start på www.driverguide.com
og brug de oplysninger du allerede har fundet

kode: Drivers all eller driver all

man kan finde til de vildeste ting, og tror det er det mest sansynlige
Avatar billede c-holst Novice
07. maj 2003 - 18:54 #2
læs deres guider og se evt om der er et fccmærke eller noget andet på kortet
Avatar billede c-holst Novice
07. maj 2003 - 21:10 #3
er der ikke et fccmærke, kan ikke umiddelbart finde noget, kigger lidt videre på et senere tidspunkt.
Avatar billede baske Nybegynder
08. maj 2003 - 11:20 #4
Tak for tipsene - det prøver jeg lige i første omgang og ser, hvad det hidbringer.

Mvh
Baske
Avatar billede c-holst Novice
08. maj 2003 - 18:28 #5
Takker for pointene, men som jeg siger, jeg har ikke fundet noget endnu, jeg kigger igen lørdag aften, Måske er der noget på www.ibm.com .
sig lige til hvis du finder noget
Avatar billede baske Nybegynder
10. maj 2003 - 17:08 #6
Jeg har selv forsøgt tidligere på www.ibm.com; men var ikke istand til at finde noget - som f.eks. at søge på serienummeret: jeg har imellemtiden kikket lidt mere på ibm pci kommunikations indstikskortet efter det her såkaldt dit omtalte fcc-nummer; men jeg kan ikke få øje på noget i den retning - til gengæld er der et nummer med stregkode klistret indvendig på den her 25 pin comport med følgende nr.:1005352 (kan det måske bruges til noget ?!!).
Jeg har nu heller ikke fået mig taget sammen til at kikke på omtalte drivers.com med videre - men det skal jeg nu nok få gjort inden længe. Håber du måske finder noget et eller andet sted...Keep on trucking...

Mvh
Baske
Avatar billede c-holst Novice
10. maj 2003 - 18:38 #7
hvad skal du bruge det kort til, var det i maskinen du den var ny, kunne der måske findes noget originalsoftware til den. den er godt nok tricky, og det første gang, at jeg overhovedet ikke har kunnet finde så meget som kortets eksistens
Avatar billede baske Nybegynder
11. maj 2003 - 19:54 #8
Det skal jeg såmænd fortælle dig: Jeg har et gammel 56 k modem,som jeg godt vil bruge som back-up til mit normale daglige modem; men jeg har kun en com-port på pc'en. Jeg har så det hersens ibm pci indstikskort liggende (uden originalsoftware, som ej var i pc'en da den var ny), som jeg så gerne vil have gang i, hvis det bliver muligt engang - det er såmænd bare det.
Nu ved jeg så ikke, om det stadigvæk måske har din interesse at hjælpe med at lede efter en driver m.v; men du skal ihvertfald har tak for den tid indtil nu, du har brugt på krudtet.
Jeg vil ihverfald søge en rum tid endnu på "projektet" - det kunne jo være det lykkedes engang... Mit håb er også at evt. andre læser, om det her... og finder en anden indgangsvinkel til problemstillingen - hvem ved...

Mvh
Baske
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 16:47 #9
Det vil jeg da gerne, og undskyld responstiden.
Jeg syntes jo nok jeg havde set et eller andet med modem et eller andet sted, og det var da jeg søgte på noget med det der 85h inde på driverguide.com, men da mente jeg ikke det kom tæt nok på, omend det også var noget fra IBM. måske var det alligevel værd at afprøve.

har du egentligt prøvet afbryde strømmen, sætte kortet i genstarte, det kunne jo være så enkelt, at den fandt kortet og havde driverne hertil. husk at have din windows cd klar. Det har du nu nok prøvet...
ellers kunne man måske finde en ny pci kommunikationsport der kunne tjene dit formål.
hører gerne fra dig, der går sport i at få tingene til at virke
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 21:49 #10
ja ja, jeg kan følge dig, men du må godt nok være afhængig af internettet hvis du sådan har brug for et backupmodem.
her er hvad jeg mener du har brug for
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1434647894

et internt modem til 102 kroner, så kan du jo bruge dit gamle modem som backup og sælge det sidste for en 50ér
Avatar billede baske Nybegynder
27. maj 2003 - 22:42 #11
Du behøves ikke at undskylde - man kan, når man kan..
Det med 85h og så modem tjekker jeg på et eller andet tidspunkt.. mener du noget af det driversoftware fra 85h modem'et kan bruges til com-kortet ?! Måske?

Jeg synes, at jeg har prøvet alt..også noget af det du beskriver.. Fakta er jo, at pc'en har accepteret com-kortet hardwaremæssig set.
Det eneste jeg mangler er driveren softwaremæssig set.
Du har da fuldstændig ret i, at man kunne finde en ny pci com-port.. allright det er jo den lette hurtige løsning; men på den anden side ser jeg en lille udfordring i (du også måske), at det evt. kunne lykkes på en eller anden måde at få "fyret op under" det gamle pci com-kort ! ikke ?

Nu forholder det sig jo sådan, at SÅ afhængig er jeg heller ikke af internettet. Det er da rart at benytte, når det funker og det med 'back-up modem'et' er kun en spøjs foranstaltning itilfælde af det andet modem, som jeg normalt benytter mig af skulle gå hen at blive ufunktionsdygtig af en eller anden grund.
En anden ting er også.. (det kan du ikke vide); men jeg er ikke vild med interne modem'er i pc'en - de kan jo gå på nettet, uden man har bedt dem om det -vistnok, så derfor bl.a. sværger jeg mere til de eksterne, hvor man i det mindste kan slukke på afbryderkontakten eller trække strømforsyningspluggen ud på modem'et; men ellers er ovenstående en ganske udmærket idé...

Nå ! Men for mit vedkommende: The search must go on...I hope.

Mvh
Baske
Avatar billede c-holst Novice
07. juni 2003 - 23:26 #12
Jeg er ikke afgået ved døden endnu, men har været udenlands den sidste uge.
Du er en stolt mand, kæmper til det sidste, og vil sejre(forhåbentligt) Jeg forstår dig til fulde, man vil bare have et eller andet til at virke, og man kan sgu blive helt irrationel af det.
Måske skal vi prøve at søge nye steder, andre søgemaskiner fx

Jeg kunne jo også genåbne dit spørgsmål for nogle af de point du så raskt gav mig, måske er der nogen der kan hælpe dig. Det tror jeg at jeg gør. Når jeg har søgt lidt hist og pist
Avatar billede baske Nybegynder
08. juni 2003 - 11:43 #13
Nåårh ! Så du er måske også en af dem, der holder fanen højt, selvom du står i vand til halsen...Egentlig et udmærket forslag du kommer med. Jeg må godtnok indrømme, at det her er ikke lige det, jeg får gjort allermest ved lige nu i den varme sommertid m.m. andre prioriteringer du ved - fra ekstern side; men jeg vil fortsætte "The Quest" som hidtil i opråbet...håber ihvertfald, der evt. på et tidspunkt dukker et eller andet brugbart op. Jeg skal nok give lyd fra mig, isåfald jeg finder noget.

Mvh
Baske
Avatar billede c-holst Novice
08. juni 2003 - 11:49 #14
vi er vist ved at udvikle denne tråd til en gang kaffeslapperras.
Til sageb. jeg er, nok lidt naivt, ved at sende en mail til IBM om vores problem med at identificere hardwaren, når det er prøvet uden respons så sender jeg dit spørgsmål på gaden igen...men der kan vel godt gå nogen tid inden de svarer, men vi snakkes jo nok ved

Mvh
c-holst
Avatar billede c-holst Novice
11. juni 2003 - 09:45 #15
hej igen, så har jeg fået svar fra IBM, dog uden konkret svar men med en henvisning til, hvor vi kan få hjælp.
Her får du deres svar, og så kan du jo selv gå videre med sagen hvis du synes, glæder mig til at høre nærmere.

Hej Baske og Carsten

Tak for jeres henvendelse til IBM.COM Service Center.

I er velkommen til at ringe til vores tekniske support på telefonnummer:
4520 8200 (Åben man. - fre., kl. 09.00 - 18.00), eller skrive til dem  på
følgende e-mail-adresse: support_dk@uk.ibm.com, da de vil kunne hjælpe.
HUSK at opgive type- og serienummeret på maskinen!

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.

Please respond to ibminfo@dk.ibm.com

Med venlig hilsen/Best regards

Trine Hansen
------------------------------------------------------------------------
ibm.com Service Centre EMEA
Tlf. +45 45233000  e-mail: ibminfo@dk.ibm.com
www.dk.ibm.com

Hvis du ønsker at modtage IBM information tilpasset dit firmas specielle
behov så registrer dig her:
http://www-5.ibm.com/dk/news/subscribe/?c=contact&n=confirmation&t=email

                                              Subject:  angående denne del
85h7229

Hej. Vi er et par gutter, som længe har kæmpet en desperat kamp for at
finde en driver til denne del: et pci kommunikationskort med serienummeret
85h 7229. vi har søgt overalt tror vi nok, og vi er ikke ringe til det hvis
vi selv skal sige det. men indtil videre har vi end ikke kunnet finde
kortets eksistens

Må jeg henlede jeres opmærksomhed på denne tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/349741

håber i gider tage jer tid til i det mindste at kigge på sagen, for det er
blevet en mærkesag for os, og vi  giver ikke op, før den sidste krog er
gennemsøgt.

På forhånd tak

Baske & c-holst
Avatar billede baske Nybegynder
11. juni 2003 - 19:27 #16
Hør så her glædelig nærmere… IBM stafetten(supporten) både i DK og Kamerika sågar har jeg haft fat i før mit opråb på eksperten såmænd. Derfor er det jo ingen skade til, at du pinger dem en gang til for lige at tjekke om nu også alle muligheder, der er udtømte, man kan jo aldrig vide – vel… Tak for det !
Du har tidligere nævnt, at der var endnu en mulighed for at bringe mit opråb tilbage til ekspertforummet, hvor nogen måske havde et bud på noget der. Jeg synes, det lyder som en vældig god ide – for du er jo i stand til at gøre det som ”svarer” på eksperten- vistnok …ikke?!

Helt ærligt tror jeg nu også, at mulighederne for bistand på ovenstående efterhånden er ved at være ret så begrænset… så derfor investerer jeg inden så længe en ny pci indstikscomport; men fortvivl derfor ej for ovenstående ”Quest” er/har ej været forgæves, for jeg er stadigvæk interesseret i driversoftwaren til IBM’en, da jeg stadigvæk har den/kan bruge den til andet formål…Så synes du derfor ikke, at vi skulle lade opråbet ”cykle” lidt i ekspertforummet og se, hvad det hidbringer….og så hvis der ikke… - og så sige fyraften for den seance ! Er du evt. helt/delvis enig idet ?!

Mvh
Baske