Avatar billede qilanto Nybegynder
07. maj 2003 - 15:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

NorthBridge temp

Hejsa

Jeg har et Asus P4T533 motherboard og nu har jeg skiftet køleren til min NorthBridge chip ud med en større uden blæser.

Men halløj - den bliver jo varm... ved ikke hvad kernen bliver.. men køleelementet bliver op mod 46 grader varm.

Er der så nogen der ved, hvor varm sådan en svend må blive? For så må jeg jo sætte en blæser på...

Anyone?

PS. det er IKKE motherboard temp.. den ligger stadig på 33° Det er kun NorthBridge chippen.
Avatar billede teknik Juniormester
08. maj 2003 - 01:43 #1
Motherboard temp måles typisk på Northbridge chippen, da det er den "varmeste" enhed på bundkortet (derfor at køleren sidder på den).
...så det er nu nok den - alligevel.
Hvis den står uændret på 33 grader, så er det jo fint fint.
Sel, om det undergraver min teori om at MB-temp = Northbridge temp.

Principielt er northbridge chippen ovedsageligt udført i silicium, ganske som en CPU, og dermed ligeså "robust" mht. temperatur, som din CPU er det.
Temeraturer op til fx. 50 grader bør derfor kunne overleves uden problemer.

Normale anbefalinger siger at CPU ikke bør overstige 60 grader (målt på CPU underside)

mvh :-)
Teknik
Avatar billede qilanto Nybegynder
08. maj 2003 - 11:59 #2
well - det er også mit bud. Det er bare underligt at køleelementet kan være 45 grader mens mb temp kun er nogen af 30... Men skidt med det - det ser ud til at køre fint :)

takker