Avatar billede leika Nybegynder
06. maj 2003 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installering af windows 95 eller 98

Har en gammel bærebar compaq  LTE5100 med windows 3,11 i, men vil godt ha et nyere styresystem.  Har både disk- og cd-drev, men to som skal skiftes.Kan godt få windows 95 til at starte, men når jeg har godkendt betingelserne.  går det et øjeblik og den låser.
På forhånd tak.  Leika
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2003 - 17:40 #1
Hvilken processor (mvor mange Mhz) hvor meget ram?
Avatar billede leika Nybegynder
06. maj 2003 - 17:51 #2
90Mhs pentium, men med ram må jeg være dig skyldig
Avatar billede leika Nybegynder
06. maj 2003 - 17:58 #3
memery size er på 16384 KB
Avatar billede peet-49 Novice
06. maj 2003 - 17:58 #4
Lyder som om, du har et problem med en ramblok.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2003 - 18:16 #5
enig med peet, mere ram ville også klæde maskinen, den kommer ikke til at køre hurtigt, men den vil virke fint som skrivemaskine
Avatar billede leika Nybegynder
06. maj 2003 - 18:39 #6
Den skal bare bruges til at køre med det levende søkort i båden
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. maj 2003 - 03:29 #7
jeg plejer altid at kopiere indholdet af CD over på hdd (fx i c:\win95 ), især når den låser i begyndelsen, så tyder det vist mere på læsefejl fra CD. hvis det er rammen sker det oftere når windows starter for første gang. så formatter hdd (brug win98 startdiskette)og kopier win95-biblioteker fra CD over til hdd, for en kopiering kan meget lettere tåle ustabil overførsel end en installation, som jo er en applikation der kører.
Avatar billede peet-49 Novice
07. maj 2003 - 08:44 #8
mrmox>ram kan have skrive/læse fejl og det kan være på een bestemt adresse, så vises fejlen først, når denne adresse skal bruges i systemet.
Avatar billede leika Nybegynder
09. maj 2003 - 17:06 #9
Jeg har nu formateret den og kan slet ikke få den til at finde nogle af drevene
Avatar billede henninga Novice
11. maj 2003 - 03:15 #10
Du kan finde drivere til din maskine her  http://h18007.www1.hp.com/support/files/LTE/us/index.html
(Compaq er som bekendt overtaget af HP).
Der er både til Windows 98/95/3.11 m.fl.
HenningA
Avatar billede leika Nybegynder
21. maj 2003 - 19:01 #11
point til de gode medmennesker, men hvordan??