Avatar billede hayabusa Nybegynder
22. august 1999 - 17:44 Der er 11 kommentarer

NTFS- Formaterings program

Jeg har forgæves forsøgt at installere W2000 med en NTFS part. på en seperat hdd, men w2000 siger at der er fejl på drevet...Det er en helt ny hdd som er installeret i maskinen. Jeg skal ligeledes bibeholde min tidligere inst. af w98..Er der et fiks lille prg. som kan formatere fat32 til NTFS ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 17:54 #1
installeren til min gamle NT5 beta 2 kunne vist godt
Avatar billede hayabusa Nybegynder
22. august 1999 - 17:58 #2
Hejsa...
Jeg skal bare have formateret mit G: drev til NTFS..Der er ikke noget seperat software med i W2000 Pakken som kan gøre dette.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 18:19 #3
partition magic kan i hvert fald..

kan install programmet ikke?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. august 1999 - 19:19 #4
Er du sikker på at din nye harddisk ikke fejler noget som den siger, det kan nye HD's sagtens
Avatar billede guggemand Nybegynder
09. september 1999 - 15:00 #5
bare formater som fat32 og installer win2k på den ... under installationen kan du vælge at drevet skal konverteres til ntfs
eller du kan køre convert.exe i win2k når den er installeret
Avatar billede martens Guru
16. september 1999 - 21:00 #6
Tast  : convert [drev] /fs:ntfs /v

Altså således :

convert c: /fs:ntfs /v

Maskinen vil så konvertere ved genstart.

Dette kan du gøre tul enhver tid !
Dog skal det nævnes at det er det smarteste at få det gjort med det samme, da mange administrative opgaver ikke kam løses uden !!!
OBS ! Der er selvfølgelig ingen vej tilbage....
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
20. oktober 1999 - 19:16 #7
Er der ikke en disk administrator i WIN2000 ligesom i WIn NT 4.0???? så kan du da bare bruge den?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 16:41 #8
Anything new here odder was?
Avatar billede gchris5 Praktikant
09. juli 2001 - 12:24 #9
Bare lige for at spørge med!

Man kan altså godt formattere (convert) det drev hvor win2k installationen fra fat32 til ntfs?!?!
(det står nemlig ikke i hjælpen!

Og martens> hvilke administrative opgaver er det man ikke kan lave hvis man ikke har ntfs?!?

/gchris
Avatar billede gchris5 Praktikant
09. juli 2001 - 12:24 #10
Egentligt et meget gammelt spr. jeg fik fundet mig?!?!
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. juli 2001 - 17:58 #11
qchris5> Ja, man kan konvatere fra FAT, FAT32 til NTFS... som martens skriver det. Har selv gjort det nogle gange.