Avatar billede lemon3000 Nybegynder
05. maj 2003 - 20:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjemme netværk hvor internetopkobling skal deles

Jeg har et mindre hjemme-netværk med i alt 3 computere. Netværket kører via en hub og det virker perfekt. Til den ene computer er en internetopkobling (stofanet) som kører gennem et netkort, således at der i denne computer er 2 netkort (internet og hjemme netværk). Er det ikke muligt at gøre et eller andet således, at internettet kan kører på 2 af computerne??? I princippet kunne jeg jo købe en hub til, og sætte et netkort i den anden computer, og derved køre dobbelt på den måde (1 hub til netværk og en hub til internet). Men det skulle da ikke være nødvendigt...

I min nuværende hub er der en uplink port. Har prøvet at sætte internetforbindelsen i der, og så computerne i de almindelige porte. Netværket virker, men internette gør ikke, eller omvendt.... Er der en nem løsning?
Avatar billede casch Nybegynder
05. maj 2003 - 20:53 #1
du skal nok bruge en router for at dele internet forbindelsen ordentlig. Så fordeler den ipadresser og internet  til maskinerne.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 20:53 #2
Så skal du købe familieopkobling fra stofanet, da andet ville være en overtrædelse af Stofanets regler og dermed Ekspertens.

Se mere på http://www.stofa.dk/stofanet/familieopkobling.html
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 20:54 #3
Fra §5.3
"Tilslutningen må kun anvendes til én pc, med mindre abonnenten har indgået skriftlig aftale med Telia Stofa om en anden tilslutning. "
Avatar billede lemon3000 Nybegynder
05. maj 2003 - 20:57 #4
Ok, vidste godt stofa havde en (dyr) løsning, men vidste ikke det var en overtrædelse af aftalen med stofa. Tak for svaret
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. maj 2003 - 01:58 #5
Som I kan se i andre spørgsmål her på eksperten der angår stofanet, så får man et andet svar når man ringer til deres support. Det er rigtigt at det principielt ikke er OK at tilslutte flere PC, men når ders support siger at det kan man gøre, at de bare ikke supporter den løsning (og at man ikke skal stille flere spørgsmål), så vil jeg mene at en routerløsning er den bedste og også OK (og absolut stueren på eksperten). Jeg har selv snakket med dem på et tidspunkt, og fik nærmest det indtryk, at de ser gennem fingre med det pga konkurrencen.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 06:52 #6
Jeg har talt med Microsoft supporten og de siger det er ok at kopiere deres Windows XP Cd'rom og forære den til venner og bekendte, det er faktisk en del af deres strategi. De supporter bare ikke den løsning.

TSK!
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 07:04 #7
Det tror jeg fanmde ikke på
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 07:10 #8
?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. maj 2003 - 02:31 #9
schulze > der er nok den marginale forskel at jeg rent faktisk refererer en samtale med stofnets support. Men rigtigt nok står konklusionen for egen regning :D Jeg skal jo ikke bestemme hvad andre skal gøre, heldigvis, men enhver kan jo beslutte hvad man selv kan stå inde for.