Avatar billede musti776 Nybegynder
05. maj 2003 - 15:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trække links ud fra db???

Hej eksperter, jeg har et lille problem som jeg håber kan løses ved hjælp fra jer.

Hvis jeg kort skal fortælle hvad jeg vil....

I en tabel i  acces database har jeg skrevet navnet på nogle internetsider i en kolonne
og deres internetadresser i en anden.

Jeg vil gerne trække sidernes navne ud ved hjælp af Dreamweawer Ultra Dev, og når man klikker på navnet skal
den tilhørende hjemmside åbnes i et nyt side.

Hvordan gøre jeg det?

På forhånd tak

Musti
Avatar billede musti776 Nybegynder
05. maj 2003 - 16:15 #1
.....
Avatar billede musti776 Nybegynder
06. maj 2003 - 00:19 #2
??
Avatar billede 040471 Nybegynder
06. maj 2003 - 08:24 #3
Har du laver en connection til databasen?

Hvis ja, så laver du bare siden i asp, og indsætter dine databaseudtræk på samme måde, som hvis du havde udviklet en linkside i HTML, dog laver du et loop, så du dynamisk får vist alle links i databasen.

/040471
Avatar billede musti776 Nybegynder
06. maj 2003 - 16:44 #4
Jeg har lavet lidt om på tabellen da jeg synes det kunne være bedre, nu er links opdelt efter kategori dvs. alt det der omhandler sport kategori 1, IT kategori 2 osv.

tabellen ser sådan ud:
links nummer----auton....
links tekst
URL
kategori
beskrivelse

Nu vil jer gerne trække de links tekst i f.eks. kategori 2, og de skal opføre sig som link. dvs når man klikker på navnet skal den tilhørende hjemmeside åbnes.....

Det kunne være kanon hvis du kunne hjælpe mig...

Musti
Avatar billede musti776 Nybegynder
06. maj 2003 - 19:42 #5
....
Avatar billede musti776 Nybegynder
06. maj 2003 - 21:20 #6
.
Avatar billede 040471 Nybegynder
07. maj 2003 - 08:16 #7
Hej

Har du allerede nu kontakt mellem din database og hjemmesiden, altså kan du allerede nu trække data ind fra databasen på dine sider?

Jeg vil gerne hjælpe dig og det er nemlig ikke så svært, når der først er "hul" igennem, så jeg skal lige finde ud af hvor langt du er :-)

/040471
Avatar billede musti776 Nybegynder
07. maj 2003 - 12:36 #8
Ja, jeg har min connection klar og venter på dig :)
Avatar billede musti776 Nybegynder
07. maj 2003 - 13:18 #9
Hej 040471

Det ser ud til at jeg har fundet ud af at trække data ind efter kategori, men mangler et vigtig detalje....

Som jeg også har skrevet før, de data jeg trækker fra databasen er Navne på de links jeg har, f.esk. Ekstrabladet

men jeg vil altså gerne have at teksten Ekstrabladet fungere som et link, så når ma klikker skal der åbnes et nyt vindue hvor deres hjemmeside kommer frem.

Kan du hjælp med dette????

Musti
Avatar billede musti776 Nybegynder
08. maj 2003 - 21:45 #10
venter spændt......
Avatar billede musti776 Nybegynder
10. maj 2003 - 17:59 #11
...
Avatar billede musti776 Nybegynder
11. maj 2003 - 13:23 #12
:(