Avatar billede li2 Nybegynder
05. maj 2003 - 12:22 Der er 24 kommentarer

Design_kritik

vil i ikke være søde at give mig noget konstruktiv kritik til mit nye design på denne adresse http://www.mithon.tk/
Avatar billede m86 Nybegynder
05. maj 2003 - 12:27 #1
For stor kontrast!! Prøv nogle lidt mildere farver og noglre rundere linjer.
Avatar billede b.b Nybegynder
05. maj 2003 - 12:28 #2
Jeg syntes ide'en er helt ok, men selve designet mangler lidt finpudsning...
Menu'en er lidt for svag, og det hvide felt imellem toppen og selve indholdsfeltet mangler noget...måske knap så stort eller noget grafik....

/B.B
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 12:35 #3
Prøv en anden font end Times, og hvis du ikke er så god til engelsk er det måske bedre bare at holde dig til dansk.

Du skal nok øve dig lidt mere før du får penge for at designe ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. maj 2003 - 12:39 #4
(1) Den grå top passer ikke så godt ind, og dem sorte tekst er lidt svær at læse bruge evt. www.colorschemer.com/online til at finde nogle mere passende farver

(2) Sidder ved en skærm med en 1280*1024 opløsning og baggrunden i toppen bliver vist flere gange

(3) Hvad handler siden om, synes du mangler en lille velkomst tekst.

(4) Selvom jeg bruger så høj en opløsning er der alligevel brug for en scrollbar midt på siden, hvilket ødelægger helheden.

(5) Teksten "A World Of Possibillity" er ikke nem at læse

(6) Hvad skal den grønne halvcirkel gøre godt for? Det ligner lidt bunden af en pære/et æble, men det pynter ikke ligefrem på siden.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 12:41 #5
bryder mig ikke om de forskellige billeder på siderne som ikke har noget med indholdet at gøre
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. maj 2003 - 12:46 #6
dine farveklatter (billeder) er hver for sig alene, de hænger ikke sammen i et større hele. Ben meget hvide og forskellige baggrund er en af de ting der skiller dem ad.

'Mithon >' logoet oppe tilhøjre ligner en knap til at klikke på men det er det vist ikke.

Din tekst i det lille scrollende areal står ikke ret pænt.

Hvad har københavns rådhus med Mithon at gøre? lidt forklaring ville hjælpe.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. maj 2003 - 12:49 #7
på siden 'personal galleries' firker linket 'århus'.
første billede i billedserinen 'århus' er 'kastrup lufthavn'. Jeg fik godtnok ikke 13 i geografi, men der er altså noget galt der.
Avatar billede exp Juniormester
05. maj 2003 - 12:57 #8
Menuen på forsiden bliver "gennemstreget" af en stor fed sort streg.

hvad er idéen med et halvt æble? Der iøvrigt er ret groft i kanten!

Forsidetekst:
"Mithon.Tk
A World Of Possibillities

Info:
Founded:              2003
Manager:              Casper Abrahamsen
Slogan:              Be creative, Dont steal (Bør nok ístedet bruges som en del af designet
Languages:            English, Danish, Spanish, German, Swedish.
Operating in:        USA, Denmark, Sweden, Germany.
Main Office:          Copenhagen

Primary Targets

- Making Designs
- Developing Ideas
- Identifying Designs
- Analysing Designs
- Creating Originality
- Making A Stabile Organization
- Dont Lose Of Tracks (?????????)
- Beeing Political Correct (... lidt vag)
- Distinguish On Good Or Bad (... igen, lidt vag)"

About Mithon:
Temmelig meget irrelevant information - brug istedet dine data fra forsiden

Links:
Ikke mange relevante links... (hvad ER relevant?)

Contact:
Hvis du vil tages seriøst som firma, bliver du nødt til at have en postadresse.
En emailadresse burde være nok.

Generelt:
Skift ikke mellem dansk og engelsk.
Hvad er nyhederne der for?
Avatar billede li2 Nybegynder
05. maj 2003 - 18:14 #9
ok for det første det er en skitse og ikke en færdig version, hvad rådhuset har med mithon at gøre det har noget med home at gøre og ikke mithon om jeg ikke er god til engelsk jo jeg har lige fået 13 i både mundligt og skriftligt og jacoba det er min tur til århus og ikke kun århus så derfor i burde nok tænke lidt mere over hvad i skriver.
Avatar billede odorf Nybegynder
05. maj 2003 - 18:20 #10
Du bad om kritik og det fik du.. lidt lad måde at reagere på?

Du kan faktisk bruge det de andre skrev, så det er dumt at ignorer det..
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 18:31 #11
li2> 13 i engelsk? I 5. klasse eller hvad?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. maj 2003 - 18:34 #12
"This is a company there since January 2003 have been creating very stylish design."
'

Hmm jeg vil da vove at påstå, at der skulle stå

"This company has since Janurary 2003, cooperating with Eksperten.dk, created very stylish designs"
(Dit engelsk er vist ikke helt på toppen, ikke at jeg siger mit er det...)

Men ok... Syntes også den er lidt grov at se på, og faktisk syns jeg der er alt for store mellemrum mellem menuen, og selve indholdet. Og forresten, hvad laver det halve æble der? (Hehe det er da ikke en sund-kost-side...?) Ej spøg til side.
Og på "all about milthon" siden, står der "this will hopefully give him a chance to get diffrent job at diffrent companys." Hvem gad helt ærligt samarbejde med et firma, som man kan se at stifteren åbenbart ikke er særligt glad for? Altså helt ærligt...
Iøvrigt kan jeg godt lide de billeder der er der (ved siden af indholdet)
"keep up the good work"

Men alt i alt, syntes jeg du har fat i den rigtige ende, dog mangler der meget arbejde endnu...

Min karaktér: 8
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. maj 2003 - 18:34 #13
Og det var iøvrigt et svar
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. maj 2003 - 18:36 #14
li2 >> Når du kommer og beder om en vurdering af en halv færdig side, må du finde dig i noget kritik, ellers synes jeg du skal lave være med at oprette spørgsmålet.

Hvad mener du med at rådhuset har med home at gøre ?
Det hjælper jo ikke bare at du synes at siden er god og du forstår det med Århus etc, du skal tænke på at der er nogle brugere der skal se den, f.eks. os her på eksperten, og når vi ikke fatter en meter, er det ikek fordi vi er dumme og lige skal tænke os lidt mere om, så er det fordi det ikke er lavet særlig smart
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. maj 2003 - 18:37 #15
Ændre lige min karakter... Den står faktisk til et 7 tal højest...
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. maj 2003 - 18:39 #16
Jakobclausen - Syns nu han har ramt helt rigtigt med det villede... Det jeg tænkte på med det samme da jeg så det, var da danmark. Men til gengæld, når man tænker på han kommer fra Århus, kunne han godt have ramt bedre.

Og lige til kritikerne, så siger jeg ikke at jeg er bedre til at lave hp's
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. maj 2003 - 18:39 #17
Villede: Billede
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 18:48 #18
Stavefejl:
- Beeing Political Correct = Beeing Politically Correct
- Dont Stealing Ideas = Don't Steal Ideas / Not Stealing Ideas
- this will hopefully give him a chance to get diffrent job at diffrent companys = this will hopefully give him a chance to get different jobs at different companies
- Diffrent Stuff = Different stuff

Sætninger uden mening:
- Dont Lose Of Tracks
- This is a company there since January 2003 have been creating very stylish design
- Casper is in the start of August more exact the fourth of August 2003, starting on an education as a media graphic

Grammatisk forkert:
- Starting year = Year of (et eller andet)

Generelt:

Du bruger store bogstaver i starten af alle ord, det er grammatisk forkert.
Du blander nutid og datid hele tiden.
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. maj 2003 - 18:51 #19
Angående det med sproget, så er "different" konsekvent stavet forkert på samtlige sider (diffrent).

Den med "Dont Lose Of Tracks" fatter jeg heller ikke.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. maj 2003 - 22:51 #20
der skal blot oversættes ord for ord:

eng:  dont lose of tracks
dk:  ikke tabe tråden / ikke køre af sporet

eng:  This is a company there since January 2003 have been creating very stylish design
dk:  Dette er et firma der siden januar 2003 har skabt meget smukkt design
Avatar billede grizzly Nybegynder
08. maj 2003 - 08:28 #21
Ja, jeg gad faktisk også at vide hvad det æble var der for? Det hænger ikke sammen med resten, også billedet ved siden af teksten er bare klasket op og er bare i vejen. Menuen er kedelig, dit logo sidder ude i luften og det er i det hele taget noget lal syntes jeg.

Nu er jeg ikke lige den bedste til engelsk men jeg syntes nok det er for dårligt at man kan finde så mange stavefejl på din side og du så siger at du får 13. Var det så bare blær at du sagde det eller er det fordi du har sjoflet på din hjemmeside?

Jeg syntes at du skulle først og fremmest: Rette stavefejlene, få siden lidt tættere sammen, putte noget mere grafik på, fjerne det underlige billede af et æble, og skrive noget mere interresant end det der er der i forvejen. Hvis du er så god som du påstår så syntes jeg det er for dårligt at det ser sådan ud, for den har ingen som helst sammenhæng. Det kan godt være det er nymoderne ellerl hvad du nu syntes men det er ikke min mening.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. maj 2003 - 08:38 #22
il2 >> Det er ikke meget man hører til dig! Vi kommentere næsten alle sammen det halve æble på siden, og jeg kunne da godt tænke mig at hører om der er nogen bestemt grund til at den er der. Det kan godt være at det ikke ser smart ud, men hvis der lige som er en mening med det, har det jo også betydning.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
31. maj 2003 - 18:25 #23
Spild af tid med alle jeres bemærkninger.... Siden stinker! - og det letteste ville være at starte helt forfra....
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2003 - 12:18 #24
lukketid??