Avatar billede jifr Nybegynder
05. maj 2003 - 10:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Password protect html pages og dirs

Nogen der ved hvordan man i stedet for at få en pop-up window med brugernavn / password kan implementere det i en html side. ? Det skal helst stadigvæk virker på samme måde som pop-upen men bare være i en html side i stedet for.
Avatar billede doodoo Novice
05. maj 2003 - 10:48 #1
hmmm hvis du fx i php skal inkuldere en side kan du bruge:
<?php include('siden.html'); ?>

Du kan jo også bare overføre koden til den html side du skal bruge det på....

:) DooDoo (:
Avatar billede jifr Nybegynder
05. maj 2003 - 10:48 #2
og eventuelt om man kan sende specifike bruger til specifike direktorater eller sider
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2003 - 10:48 #3
så skal du enten benytte javascript som dog er ekstremt usikkert - eller også skal du over i et server-side sprog som fx asp eller php.

på activeserverpages.dk mener jeg du kan finde metoden både i javascript og i asp
Avatar billede jifr Nybegynder
05. maj 2003 - 10:49 #4
DooDoo >> ja ok men jeg har en thm logon side hvor det skal implementeres i
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 10:50 #5
Ah' hva?

Prøv at beskrive dit problem lidt mere grundigt, så kan vi måske hjælpe.
Avatar billede jifr Nybegynder
05. maj 2003 - 10:56 #6
Jamen beskriv problemet ok.

Jeg skal have lavet password login til en HTML side, lige nu har jeg sat vores IIS server op til at spørge om password og bruger når man går ind på siden. Men jeg vil gerne have at i stedet for at iis popper up med en logon boks, at jeg så har en side hvor i der ligger den samme funktion som iis bruger når den laver en logon boks, altså en helt ordinær logon side men som kan håndtere bruger kontorer fra Windows 2000.
Avatar billede hcichosz Praktikant
05. maj 2003 - 10:57 #7
Avatar billede jifr Nybegynder
05. maj 2003 - 11:02 #8
hcichosz >> tak men det er nok for simplet, jeg ved med sikkerhed at man kan kode en side til at bruge basic auth fra iis til en html side jeg ved bare ikke hvordan
Avatar billede hcichosz Praktikant
05. maj 2003 - 11:13 #9
jamen så er det jo i asp prøv at søge på basic auth på http://msdn.microsoft.com/
Avatar billede jifr Nybegynder
05. maj 2003 - 11:21 #11
hcichosz >> kom lige med et Svar så du kan få dine points det var lige det jeg ledte efter takker
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 11:26 #12
se, når bare man beskriver problemet kommer der ofte en løsning ;)

Min pointe er at alle de andre forslag var skudt langt forbi det du ønskede, da ingen var klar over at det skulle være i ASP og IIS Basic auth.
Avatar billede hcichosz Praktikant
05. maj 2003 - 11:40 #13
svar ;-)
Avatar billede hcichosz Praktikant
05. maj 2003 - 12:23 #14
jifr du skal Accepter mit svar før jeg får pointene
mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
15. juni 2003 - 16:13 #15
ok det er sådan du får svar på dine problemer det var basic auth fra iis du spurte om og ikke php