Avatar billede megoo Nybegynder
05. maj 2003 - 08:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Drag'n'drop script

Hej

Nogen der har en ide til at lave et script der kan modtage 2 filer via d'n'd (en fil af gangen!) og når der er blevet givet 2 så åbne et program med de 2 filnavne+sti som parameter (ex. C:\bla bla\windif.exe c:\bla bla\fil1.cpp c:\bla bla\fil2.cpp)

Evt. bare en bat-fil a'la: windif.exe %1 %2.
Men den skal ha filerne på én gang -> no good!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. maj 2003 - 11:19 #1
Jeg sidder netop og kigger lidt på Windows Scripting Host (WSH).
WSH er indbygget i Windows.
Efter hvad jeg kan se skulle man kunne noget i det.

Man kunne forestille sig at ved den første d'n'd blev oprettet en lille .txt-fil evt. med noget klokkeslet. Indholdet af filen skulle så være stien til filen der skal bruges senere
Så kunne man ved den næste (samme script) kontrollere om der f.eks. var oprettet en .txt-fil inden for de sidste 30 sek. (eller hvor lang tid man nu vil - og hvis der var det, hente det der står i .txt-filen og køre det man vil køre.

Nu er jeg jo først begyndt at læse på det - så jeg er ikke så rutineret at jeg kan komme med et færdigt script til dig - men det jeg har beskrevet kan ihvertfald lade sig gøre at lave i WSH.

Her er linket til dokumentationen for WSH:

http://www.msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/wsoriWindowsScriptHost.asp?frame=true

Håber at det kan hjælpe dig lidt videre...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. maj 2003 - 20:49 #2
Avatar billede megoo Nybegynder
06. maj 2003 - 07:26 #3
OK. Luker og slukker.