Avatar billede pheopes Nybegynder
22. august 1999 - 14:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Frontpage 98 - Tilføj link..

Er der nogle surfere derude der kan fortælle mig hvordan jeg laver en "tilføj link", på min HomePage?
Et script eller et værktøj i måske frontpage.
Jeg programmerer mine hjemmesider i MS Frontpage '98
Avatar billede redfox Nybegynder
22. august 1999 - 15:38 #1
Lav teksten (eller billedet), marker det - og tryk på CTRL+K eller knappen "tilføj hyperlink" (det er den på værktøjslinien med planeten, og kæden...)

Avatar billede pheopes Nybegynder
22. august 1999 - 16:39 #2
Jo tak, men det var nu ikke det jeg mente.
Jeg har en hp, med bla. andet links. Hvis en besøgende vil tilføje sit link, kan jeg så lave et eller andet, hvor han kan skrive sin egen URL og så klikke på en "submit button", og så bliver det automatisk tilføjet til min HP?
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 18:18 #3
Skal laves i ASP vil jeg mene og skal have en database bag sig med de indtastede data. Det skulle dog ikke være et større problem (uden jeg dog umiddlebart lige kan fortælle dig hvordan den skal kringles) men hør i ASP kategorien, jeg har noget lignende på en side, men det er hvor man uploader sine links til en roulette, som så tager dem automatisk og tilfældigt fra databasen.
Avatar billede redfox Nybegynder
22. august 1999 - 19:22 #4
Du kan ikke "bare" lave det i FP...

Du skal bruge ASP, eller CGI (etc.)...

Hvis du kan bruge ASP på din server er det snildt klaret...

Avatar billede anke Nybegynder
23. august 1999 - 14:06 #5
Brug templaten fra diskussions web og rediger dig frem til det layout du vil benytte. På den måde slipper du for at bruge ASP eller CGI eller andet.
Avatar billede pheopes Nybegynder
23. august 1999 - 17:03 #6
Hvad er templaten og hvilket disussions web?
Avatar billede anke Nybegynder
23. august 1999 - 17:07 #7
Når du opretter et nyt web i Frontpage får du forskellige templates du kan vælge imellem. Et af disse hedder discussions web og er en færdig diskussions web (på engelsk) som du kan arbejde videre på. Jeg har selv brugt denne template til flere forskellige ting på vores intranet.
Avatar billede pheopes Nybegynder
23. august 1999 - 17:24 #8
Tak for hjælpen, nu skulle du gerne blive belønnet med 50 point.
Avatar billede anke Nybegynder
23. august 1999 - 17:27 #9
Hvem skulle have de points??
Avatar billede pheopes Nybegynder
23. august 1999 - 17:39 #10
Anke>> Det skulle du...
Avatar billede anke Nybegynder
23. august 1999 - 17:44 #11
Redfox>> pheopes har ved en fejl accepteret dit svar. Vil du oprette en dummy som jeg kan svare på??
Avatar billede pheopes Nybegynder
23. august 1999 - 17:56 #12
ok samme kategori....
fronpage-dummy
OK
Avatar billede anke Nybegynder
23. august 1999 - 19:44 #13
Phoepes>> Du skal acceptere svaret under overskriften Frontpage-Dummy og anmode Redfox om at oprette en tilsvarende dummy hvor du kan svare. Ellers har dette spørgsmål kostet dig 120 points, hvilket er lidt for meget efter min mening.
/anke
"Selv en kornfed høne kan blive blind"
Avatar billede redfox Nybegynder
23. august 1999 - 20:01 #14
Anke>> Det er måske lidt blindt at lægge 50 til 60 og få 120...

de 50 point er ikke det værd...

Avatar billede anke Nybegynder
23. august 1999 - 20:14 #15
Sorry!!. Men den dummy som Pheopes har oprettet er sat til 60 points. Jeg vil så oprette en dummy til ham på 10 point. Har du oprettet en dummy til Pheopes??
/anke
Avatar billede pheopes Nybegynder
23. august 1999 - 21:10 #16
Jo tak....
Avatar billede redfox Nybegynder
24. august 1999 - 07:32 #17
Pheopes>> Vil du virkelig have dine 50 point..?